امریکا موشک‌ غیرهستوی را که استفاده آن ممنوع اعلام شده بود آزمایش کرد

© REUTERS / Elgin Air Force Baseامریکا موشک‌ غیرهستوی را که استفاده آن ممنوع اعلام شده بود آزمایش کرد
امریکا موشک‌ غیرهستوی را که استفاده آن ممنوع اعلام شده بود آزمایش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پایگاه هوایی وندنبرگ اعلام کرد که ایالات متحده تاریخ 12 دسمبر یک موشک غیر هستوی را که توسط پیمان INF قبلآ ممنوع اعلام شده بود را آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده پایگاه هوایی وندنبرگ اعلام کرده است که ایالات متحده تاریخ 12 دسمبر ساعت 8:30 به وقت امریکا یک موشک غیر هستوی را که توسط پیمان INF قبلآ ممنوع اعلام شده بود را آزمایش کرد.
وی گفت:«وزارت دفاع آزمایش پرواز یک موشک بالستیک زمینی را در یک پیکربندی غیر هسته‌ای امروز حدود ساعت 8.30 صبح به وقت امریکا، از پایگاه هوایی وندنبرگ، کالیفرنیا انجام داد و ما اکنون نتایج را ارزیابی می کنیم.»
پیمان INF نخستین قرارداد کنترل تسلیحات هسته‌ای موشکی راهبردی در جهان به حساب می‌رفت که با توجه به اینکه در دوره جنگ سرد بین دو ابرقدرت (شوروی و امریکا) امضا شده بود از اهمیت بسیار بالا و حیاتی برخوردار بود.
براساس این قرارداد، موشک‌های میان برد از یک هزار تا 5500 کیلومتر و کوتاه برد از 500 تا یک هزار کیلومتر باید نابود میدند.
امریکا سال پیش با متهم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای کوتاه و میانبرد اعلام کرد که از این پیمان خارج می‌شود و روسیه نیز اجرای این پیمان را به تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала