تظاهرات گسترده شهروندان هند علیه مهاجرین افغانستان + عکس، ویدیو

© AFP 2023 / Manjunath Kiranتظاهرات گسترده شهروندان هند علیه مهاجرین افغانستان
تظاهرات گسترده شهروندان هند علیه مهاجرین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهروندان، احزاب و سازمان های دانشجویی در یک تظاهرات گسترده در این هند می گویند که این قانون و از برابری مذهبی حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شهروندان هند بر خلاف قانونی که به مهاجرین غیرمسلمان از افغانستان ، بنگلادش و پاکستان اجازه شهروندی هند را می دهد راهپیمایی کردند.

این تظاهرات گروهی زمانی آغاز شد که مجلس نمایندگان مجلس لایحه ای را تصویب کردند که بر اساس آن به غیر مسلمانان اجازه می دهد براساس دین شهروند هند شوند، این قانون برای مسلمانان نیست، که واکنش شدید جامعه را برانگیخت. هر دو حزب مخالف و سازمان های دانشجویی در این تظاهرات ها شرکت داشتند، آنها معتقدند که این قانون، قانون اساسی هند را نقص می کند و از برابری مذهبی حمایت می کند.

دولت هند خاطرنشان می کند که این قانون باعث نقض حقوق مسلمانان نخواهد شد، مسلمانان هند چیزی برای نگرانی ندارند، آنها شهروندان کشور هستند و چنین خواهند ماند.

دولت هند نیز نیروهایی ویژه را در شمال شرقی این کشور در ایالت تریپورا مستقر کرده است، جایی که بیشتر معترضین در آنجا حضور دارند. آنها می ترسند که این قانون به جریان عظیمی از مهاجرین منجر شود. متعرضین شعارهایی را فریاد می زنند «تریپورا یک زباله برای مهاجرین غیرقانونی نیست».

در جریان این تظاهرات، معترضین موتر ها را سنگسار کردند، چوکی را شکستند، تایرها موتر ها و جاده ها  را به آتش کشیدند، با پولیس درگیری شدند که در نتیجه آن در ایالت اسام در شمال شرقی هند، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند، دولت هند در بزرگترین شهر این کشور از جمله ایالت آسام، گوآواتی در 10 ایالت دیگر این کشور محدود های مسافرتی و دسترسی به اینترنت را کم کرده است. 

در 11 دسامبر، دولت اصلاحات در قانون شهروندی را تصویف کرد که براساس آن، بودائیان، مسیحیان، هندوها، جینز، پارسیس و سیك ها که از قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به این کشور آمدند می توانند شهروندی هند را بدست آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала