Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سه استدیوم قطر میزبان جام جهانی باشگاه ها 2019

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу
Подготовка Катара к ЧМ-2022 по футболу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه ورزشگاه زیبای قطر از مسابقات جام جهانی باشگاه 2019 میزبانی می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی باشگاه های فیفا که یک تورنمنت بین المللی فوتبال باشگاهی بین برندگان شش کنفدراسیون برگزار می شود، از 11 تا 21 دسامبر پی گیری می شود که در سه سالن در دوحه قطر میزبانی می شود.

فیفا سه مکان برگزاری این مسابقات را به همراه برنامه مسابقات در تاریخ 30 سپتامبر 2019 اعلام کرد.

کلوپ - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
برای قهرمانی به جام جهانی باشگاه ها میرویم

هر سه ورزشگاه در دوحه واقع شده اند و ورزشگاه جاسم بن حمد و استادیوم بین المللی خلیفه با حضور در مسابقات جام ملت های آسیا 2011 از جمله بازی های فینال و رده بندی آماده شده است.

ورزشگاه تازه تاسیس "شهرعلم" برای میزبانی مسابقه پایانی انتخاب شده، همچون ورزشگاه بین المللی خلیفه، میزبان مسابقات جام جهانی فیفا 2022 است.

در 7 دسامبر سال 2019، فیفا هر سه بازی که قرار بود در ورزشگاه "شعر علم" برگزار شود را به ورزشگاه بین المللی خلیفه منتقل کرد و پس از افتتاح این ورزشگاه به اوایل سال 2020 موکول گردید.

 

ورزشگاه بین المللی خلیفه

ورزشگاه بین المللی خلیفه که به عنوان ورزشگاه ملی نیز شناخته می شود، یک استادیوم چند منظوره در دوحه قطر به عنوان بخشی از مجموعه شهر ورزشی دوحه به شمار می رود.

این نام به خاطر نام خلیفه بن حمد آل ثانی امیر سابق قطر روی ورزشگاه گذاشته شده است. فینال جام حذفی آسیا 2011 در این ورزشگاه برگزار شد، این استادیوم همچنین اولین مکان کامل است که میزبان بخشی از جام جهانی فیفا 2022 خواهد بود.

در سال 2017 این ورزشگاه از سیستم جهانی ارزیابی پایداری جهانی (GSAS)  رتبه چهار ستاره دریافت کرد و اولین ورزشگاهی است که چنین رتبه در جهان می گیرد.

این استادیوم در سال 1976 افتتاح شد، در سال 2005، قبل از بازی های آسیایی 2006، بازسازی و گسترش یافت تا ظرفیت آن از 20.000 به 40.000 چوکی افزایش یابد.

یک سقف ضلع غربی ورزشگاه را پوشانده است، ضلع شرقی طاق بزرگی دارد که از آن به عنوان سکو برای پرتاب آتش بازی در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی 2006 استفاده گردید. قبل از بازسازی سال 2005، این ورزشگاه بیشتر برای مسابقات فوتبال انجمن ها استفاده می گردید، اما برای بسیاری از ورزش های دیگر مجهز است.

از سال 1997، این استادیوم میزبان مسابقات سالانه و میدانی لیگ الماس دوحه است. این استادیوم خانگی تیم ملی فوتبال قطر می باشد، ورزشگاهی که میزبان بازی های پان عرب 2011 بود.

پس از یک بازسازی دیگر، این استادیوم در ماه می سال 2017 بازگشایی گردید، این استادیوم محل برگزاری مسابقات جهانی اتلتیک 2019 در سپتامبر و اکتبر همان سال بود.

در تاریخ 17 دسامبر 2019، این ورزشگاه به عنوان محل برگزاری دو مسابقه جام جهانی باشگاه های فیفا 2019 انتخاب گردید که مسابقه مقام پنجم و مرحله نیمه نهایی بین قهرمانان کونمبل لیبرتادورس و برنده بازی سوم در آن انجام خواهد شد.

 

ورزشگاه جاسم بن حمد

ورزشگاه جاسم بن حمد که در سال 1974 تاسیس شده، یک استادیوم چند منظوره در دوحه قطر است. در حال حاضر بیشتر برای مسابقات فوتبال استفاده می شود و از امکانات ورزشی نیز برخوردار است. تیم فوتبال السد که در آنجا بازی می کند، در سال 2004 برای جام خلیج فارس بازسازی شد و در حال حاضر ظرفیت 15000 نفری دارد.

این ورزشگاه همچنین به عنوان استادیوم خانگی تیم ملی فوتبال قطر مورد استفاده قرار می گیرد. این ورزشگاه به نام رئیس جمهور پیشین باشگاه جاسم بن حمد بن جابر آل ثانی نامگذاری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала