پنج نیروی دریایی قدرتمند دنیا

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر پنج نیروی دریایی قدرتمند دنیا
پنج نیروی دریایی قدرتمند دنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله امریکایی در یک رده بندی پنج نیروی دریایی قدرتمند دنیا را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشنل اینترست در مقاله جدید اش، پنچ نیروی دریایی قدرتمند دنیا امریکا روسیه، چین، بریتانیا و جاپان را می‌داند.

امریکا قدرت و پیشرفت نیروی دریایی روسیه را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا قدرت و پیشرفت نیروی دریایی روسیه را ارزیابی کرد

در این رده بندی نیروی دریایی امریکا قدرتمندترین نیروی دریایی دنیا یاد شده است که  به گفته نویسنده این مقاله، امریکا نسبت به هر نیروی دریایی دیگر، کشتی‌های جنگی بیشتر را در اختیار دارد، و هیچ نیروی دریایی دنیا به اندازه امریکا به طور مرتب در اقیانوس آرام، آقیانوس اطلس و اقیانوس هند و همچنان در آب‌های مدیترانه و خلیج فارس فعالیت دارد، دست رسی ندارند. این مجله خاطر نشان می‌سازد که نیروی دریایی امریکا دارای 10 کشتی طیاره‌بر، 9 ناوچه آب‌‌خاکی، 22 کشتی شناور، 62 ناوشکن، 17 ناوگان و 72 زیردریایی است.

در رده دوم این لیست نیروی دریایی چین قرار گرفته است. توسعه و گسترش نیروی دریایی چین به لطف رشد اقتصادی این کشور امکان‌پذیر شد، از سال 1989 میلادی منجر به افزایش ده برابر بودجه دفاعی شده است. در حال حاضر چین دارای یک کشتی طیاره‌بر، سه ناوچه آب‌خاکی، 25 ناوشکن، 42 ناوچه، 8 کشتی‌ هسته‌ای و حدود 50 زیردریایی معمولی را در اخیتار دارد.

روسیه مقام سوم را از آن خود کرده است. به گفته نویسنده این مقاله، با وجود این که روسیه به‌طور سنتی یک قدرت قدرت زمینی است، بیشتر ناوگان شوروی را در اختیار دارد. همچنان در حال حاضر کشتی‌های جدید به تدریج به بهره برداری می‌رسند، همچنان در روسیه مدرنیزه کالاهای قدیمی نیز انجام می‌شود. نیروی دریایی روسیه دارای 79 کشتی بزرگ از جمله یک طیاره‌بر، 5 فروند کشتی کروز، 13 ناوشکن و 52 زیردریایی است.

در رده چهارم بریتانیا قرار دارد. نیروی دریایی این کشور دارای سه کشتی بزرگ، 19 ناوچه و ناوشکن، 7 زیردریایی هسته‌ای و 4 زیردریایی با راکت‌های بالستیک است.

نیروی دریایی جاپان در مقام پنجم این رده بندی قرار گرفته است. نیروی دریایی این کشور دارای 114 کشتی در ترکیب خود دارد. 46 دستگاه ناوشکن، ناوگان زیردریایی جاپان متشکل از 16 کشتی به گفته این مجله یکی از بهترین‌های جهان می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала