کمیته مجلس سنای امریکا لایحه قانونی درمورد حمایت روسیه از تروریزم را تصویب کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کمیته مجلس سنای امریکا لایحه قانونی درمورد حمایت روسیه از تروریزم را تصویب کرد
کمیته مجلس سنای امریکا لایحه قانونی درمورد حمایت روسیه از تروریزم را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا لایحه قانونی را به تصویب رساند که براساس آن، وزارت خارجه امریکا باید تصمیم بگیرد که آیا روسیه را حامی تروریزم اعلام کند، یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که این کمیته سندی را به تصویب رسانیده است که براساس آن وزارت امور خارجه امریکا باید تصمیم بگیرد که روسیه، ایران، کوریای شمالی، سوریه و سودان را حامی تروریزم اعلام کند یا خیر.

قبلا کوبا، عراق، لیبیا و یمن جنوبی شامل این فهرست شده بودند.

حقیقت اقتصاد «در حال رشد سریع» ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
تلاش سنای امریکا برای شناختن روسیه به عنوان کشور تروریست

علاوه بر این، کمیته مذکور قطعنامه‌یی را به تصویب رسانیده است که براساس آن، رئيس جمهور امریکا برای بیرون‌شدن از ناتو باید موافقت کانگرس را بگیرد.

براساس این سند درمورد روسیه، وزیر امور خارجه امریکا باید در جریان ۹۰ روز پس از لازم الاجرا شدن آن، نظریه اش را در این مورد به کمیته‌های کانگرس ارایه کند.

در این مدت، همچنان وزیر امور خارجه امریکا باید نظریه اش را درمورد اینکه کدام گروه‌های مسلح تحت کنترول روسیه در دونباس فعالیت دارند و آیا آنها در کنار گروه‌های مسلح در لوگانسک و دونتسک به عنوان "گروه‌های تروریستی خارجی" تعریف شده می‌توانند یا خیر.

در جریان سخنرانی‌های دیوید هیل، معاون وزیر خارجه امریکا در مجلس سنای امریکا، سناتورها موضوع شامل‌ساختن روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریزم بخاطر اقداماتش در سوریه، را به بحث گرفتند.

دیوید هیل گفت که وزارت خارجه امریکا، روسیه را کشور حامی تروریزم نمی‌شمارد. به گفته وی، امریکا باید بپذیرد که روسیه خود قربانی حملات تروریستی می‌باشد.

حالا قرار است این لایحه در هر دو مجلس کانگرس به رای‌گیری گذاشته شود و سپس توسط رئيس جمهور ایالات متحده امریکا به امضا برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала