گام تازه ترامپ برای نزدیکی بیشتر به اسرائیلی‌ها

© AP Photo / Sebastian Scheinerگام تازه ترامپ برای نزدیکی بیشتر به اسرائیلی‌ها
گام تازه ترامپ برای نزدیکی بیشتر به اسرائیلی‌ها  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه (11، دسمبر) فرمان را به هدف مبارزه یهودستیزی در دانشگاه‌های امریکا امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه فرمان را به هدف مبارزه یهودستیزی در دانشگاه‌های امریکا امضا کرد.

امضای این فرمان در نشستی در کاخ سفید در مورد تعطیلات هشت‌ روزه جشن حانوکا صورت گرفت.

ترامپ در آینده نزدیک بودجه نظامی را امضا می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در آینده نزدیک بودجه نظامی را امضا می‌کند

رئیس‌جمهور ترامپ در راستای نزدیکی بیشتر به اسرائیل قصد دارد با امضای این فرمان اجرایی، یهودیت را علاوه بر این که یک مذهب است به عنوان ملیت نیز به رسمیت بشناسد.

به گفته هیل، این فرمان یهودیت را یک قومیت نه فقط به‌عنوان یک گروه مذهبی تعریف می‌کند. اجرای این فرمان به وزارت تحصیلات عالی امریکا اختیارات گسترده‌تری می‌دهد تا به موارد یهودستیزی در دانشگاه‌ها مطابق به قانون حقوق مدنی سال 1964 پاسخ دهد.

آقای ترامپ می‌گوید: این پیام ما به دانشگاه‌های کشور است، اگر می‌خواهید هر سال مبلغ زیادی پول از فدرال دریافت کنید، باید یهودستیزی را نیز دور زنید.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، ترامپ تلاش‌های خود برای جلب حمایت یهودیان امریکایی را افزایش داده است. جدیدترین این اقدامات اعلام رسمی دین یهود به عنوان یک نژاد یا ملیت به بهانه مبارزه با یهودستیزی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала