نورستانی فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرد

© Photo / IECنورستانی فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرد
نورستانی فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود اختلاف های زیاد میان اعضای کمیسیون انتخابات و نامزدان انتخابات، رئیس کمیسیون انتخابات فیصلۀ اعلام نتایج را امضا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابعی در کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که رئیس این نهاد فیصله اعلام نتایح نخستین انتخابات ریاست جمهوری را امضا کرده است .

این منابع می افزاید که با وجود اختلاف ها میان اعضای کمیسیون انتخابات درباره چگونگی اعلام نتایج قسمی و یا هم اعلام نتایج نخستی، سبب تاخیر مکرر اعلام این نتایج شده است.

نتایج ابتدایی انتخابات فردا یا پس فردا اعلام خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
نتایج ابتدایی انتخابات فردا یا پس فردا اعلام خواهد شد

میرزا محمد حق پرست، سخن‌گوی کمیسیون انتخابات گفت: "رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، عملأ همین اکنون نشست دارند و پس از این نشست موقف‌گیری رسمی خودرا دربارۀ اعلام نتایج با ملت شریک می‌سازد".

در همین حال بنیاد انتخابات آزاد و عادلان افغانستان می گوید: "متأسفانه کمیسیون شکایات انتخاباتی به یک دفتر پذیرش شکایات تبدیل شده؛ از صلاحیت‌های خود به‌گونۀ کافی استفاده نمی‌کند، قاطعیت عمل ندارد، محافظه کاری در اجراأت شان دیده می‌شود و تماشا می‌کنند که چگونه کمیسیون انتخابات از این وضعیت بیرون می‌شود".

قرار است که کمیسیون مستقل انتخابات فردا نشستی را برای حل اختلاف‌ها میان نامزدان انتخابات و کمیسیون مستقل انتخابات برگزار کند.

محمد رضا فیاض، معاون سخن‌گوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی اظهار داشت: "فردا جمعه، یک نشست مشورتی برگزار می‌کند کمیسیون شکایات انتخاباتی و در این نشست نماینده‌گان کمیسیون مستقل انتخابات نیز حضور خواهد داشت و همین‌طور نماینده‌گان تیم‌های انتخاباتی، رسانه‌ه و جامعه مدنی".

انتخابات ریاست جمهوری نزدیک به سه ماه پیش برگزار شد، اما کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون قادر به اعلام نتیجه نخستین نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала