افزایش آلودگی هوا در کابل؛ نهادهای دولتی از انرژی آفتابی استفاده خواهند کرد

© Sputnik / JAKافزایش آلودگی هوا در کابل؛ نهادهای دولتی از انرژی آفتابی استفاده خواهند کرد
افزایش آلودگی هوا در کابل؛ نهادهای دولتی از انرژی آفتابی استفاده خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان یک برنامه‌ی را برای کاهش آلودگی هوا در کابل روی دست گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، حکومت افغانستان در تلاش است به منظور جلوگیری از آلوده گی هوا و یافتن راه های بدیل بیشتر شده است، در پیوند به این تلاش ها شام روز گذشته، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور با مسئولان اتحادیه های خدمات تولیدی و صنعتی انرژی در رابطه به حمایت از سیستم های انرژی آفتابی به هدف کاهش آلوده گی هوا در کابل، بحث کردند.

رئیس جمهور در این نشست گفته است که حکومت به خاطر اینکه از آلوده گی هوا جلوگیری کند، در جستجو تولید انرژی به جای سوخت نفت و ذغال می باشد.

در حال حاضر، باشندگان کابل برای گرم کردن خانه های شان بیشتر از ذغال سنگ استفاده می کنند و این موضوع هوای کابل را به بیشتر آلوده کرده است.

با این حال رییس جمهوری کشور می افزاید:  "حکومت یک برنامه‌ی را روی دست گرفته است که از کابل آغاز می‌شود و نهادهای دولتی از انرژی آفتابی استفاده خواهند کرد تا از آلوده‌گی هوا جلوگیری صورت گیرد".

همزمان با این نشست، دو روز پیش رهبری شهرداری کابل و مسئولان اداره ملی حافظت از محیط زیست با مالکان بلند منزل ها و شهرک های سطح شهر کابل گفتگو کردند و از آنها خواستند که در هنگام تسخین یا سیستم گرمایش شان از مواد که باعث افزایش آلودگی هوا می شود، جدا خود‌داری کنند و همچنان فلتر تصیفه دود را در سیستم های مرکز گرمی بلند منزل های شان نصف کنند.

وزارت صحت عامه نیز با ابراز نگرانی و تهدیدهای ناشی از آن در چند روز اخیر برنامه آگهی دهی و توزیع ماسک را به باشنده گان کابل آغاز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала