تسلیم شدن ١٥ جنگجوی گروه طالبان در سمنگان به دولت

© Sputnikتسلیم شدن ١٥ جنگجوی گروه طالبان در سمنگان به دولت
تسلیم شدن ١٥ جنگجوی گروه طالبان در سمنگان به دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه ١٥ نفری جنگجویان گروه طالبان در سمنگان به دولت افغانستان پیوست.
کشته و زخمی شدن ۲۲ جنگجوی طالبان در سمنگان - اسپوتنیک افغانستان
کشته و زخمی شدن ۲۲ جنگجوی طالبان در سمنگان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، مسئولان امنيتى سمنگان مى گويند، که يک گروه ١٥ نفرى مخالفان مسلح که در صفوف گروه طالبان فعاليت داشتند، در اين ولايت به پروسۀ صلح پيوست.

در مراسمى، که به همين مناسبت در صحن امنيت ملى سمنگان برگزار شده بود، جنرال سيد امير شاه سادات رئيس امنيت ملى سمنگان گفت: اين گروه ١٥ نفرى مسلح، از چند سال بدينسو در صفوف گروه طالبان به سرگروهی قومندان فيصل در برابر نيروهاى امنيتى مى جنگيدند و امروز به پروسه صلح پيوست.

وى افزود، که اين گروه مسلح، در قريه کله نيک منطقه زيرکى ولسوالى دره صوف پايين ولايت سمنگان فعاليت داشت، که يک ميل راکت انداز، يک ميل ماشيندار، پنج ميل کلاشنکوف، ٧ عراده موترسايکل و يک اندازه تجهيزات را با خود آورده بودند.

فرمانده فيصل سرگروه اين گروه گفت:- "ما از چند سال بدينسو، در برابر نيروهاى امنيتى مى جنگيديم، اما حالا ديديم که طالبان کارهايى را انجام مى دهند که خلاف دين اسلام بوده و همه روزه مردم را مى کشند، مال شان را به زور مى گيرند، همه روزه به سرک ها چک پاينت انداخته و از موترها باج مى گيرند، به همين سبب ما با آنان قطع رابطه کرده و به دولت پيوستيم".

اما طالبان مسلح، در اين باره تاکنون چيزى نگفته اند.

ولسوالى دره صوف پايين، يکى از ولسوالى هاى ناامن سمنگان است که به جز از شهر دهى (مرکز اين ولسوالى)، ٩٠ درصد خاک اين ولسوالى به دست طالبان مى باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала