حزب محافظه‌کاران برنده انتخابات پارلمانی بریتانیا شد

© REUTERS / Dylan Martinez/Poolحزب محافظه‌کاران برنده انتخابات پارلمانی بریتانیا شد
حزب محافظه‌کاران برنده انتخابات پارلمانی بریتانیا  شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا، از پیروزی حزب حاکم حکایت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نتایخ اولیه این انتخابات نشان می دهد که حزب محافظ کار به رهبری بوریس جانسون، از میان از 650 کرسی 364 کرسی را بدست آورده است.

حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و بزرگترین رقیب بوریس جانسون 202 کرسی را در پارلمان از آن خود کرد، یعنی 50 کرسی در پارلمان از دست داده است.

بریتانیا تا دو ماه دیگر از اتحادیه خارج می شود - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا تا دو ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج می شود

حزب لیبرال دموکرات، هم نه کرسی را در این انتخابات بدست آورده است، اما نتایج برخی از حوزه های دیگر تاکنون اعلام نشده است، حزب ملی اسکاتلند نیز 48 کرسی بدست آورده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در سخنرانی‌اش برای مردم گفت: "من برای شما می‌گویم که صدای شما شنیده شده‌است؛ زیرا سیاست‌گران در سه سال گذشته در نزاع بوده‌اند. من به این گفت‌ومگوها نقطه پایان خواهم داد و ما بریتانیا را از اتحادیۀ اروپا در ۳۱ ماه جنوری سال آیننده بیرون خواهیم".

اتحادیه اروپا نیز در امید است که بریتانیا با این اتحادیه به توافق برسد، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا می گوید: " ما انتظار داریم که هرچه زودتر که پارلمان بریتانیا توافق‌نامه بیرون شدن بریتانیا رأی بدهد. ما آماده استیم، اتحادیه اروپا گفت‌وگو خواهد کرد و ما در آینده نیز با بریتانیا همکار نزدیک خواهیم بود".

رهبر حزب کارگر نیست پس از شکستش در انتخابات پارلمانی گفته است: "می‌خواهم این را به شما روشن بسازم که من این حزب را در انتخابات آینده رهبری نخواهم کرد".

آقای کوربین گفته بود که در صورت پیروزی در باره بیرون شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا یک همه پرسی برگزار خواهد کرد.

این در حالی رئیس جمهور امریکا، در صفحه توییترش برای نخست وزیر بریتانیا پیام تبریکی داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала