واکنش جدی خلیلزاد به حمله طالبان در بگرام

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadواکنش جدی خلیلزاد به حمله طالبان در بگرام
واکنش جدی خلیلزاد به حمله طالبان در بگرام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص امریکا بعد از حمله طالبان به پایگاه ناتو در بگرام سخت خشمگین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان در گفتگو با نمایندگان جنبش رادیکال طالبان افغانستان در قطر، نارضایتی شدید خود را به حمله تروریستی در نزدیکی پایگاه هوایی ناتو در بگرام ابراز نمود. صبح چهارشنبه بمبی که در یک موتر جابجا شده بود در نزدیکی پایگاه هوایی ناتو منفجر شد که بیش از 70 نفر کشته بجا گذاشت. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. 

​خلیل زاد در توئیت نوشته است: "روز پنج شنبه با طالبان دیدار کردم و نارضایتی شدید خود را در مقابل حمله طالبان در بگرام ابراز نمودم. طالبان باید نشان دهند که می خواهد به خواست مردم افغانستان پاسخ دهد و فرصتی برای انجام این کار دارد. ما مکث کوتاه می کنیم تا با رهبران آنها در مورد این مسئله مهم مشوره کنیم".  
به این ترتیب، سهیل شاهین نماینده دفتر سیاسی طالبان در دوحه اظهار داشت كه هم طالبان و هم نمایندگان امریكا برای مشاوره، مؤقتاً مذاكره را قطع كرده اند. 
روز دوشنبه ، یک منبع نزدیک به طالبان به اسپوتنیک گفت که طالبان و ایالات متحده می توانند این هفته توافقنامه صلح را امضا کنند و اولین آتش بس 48 ساعته را در افغانستان آغاز کنند. روز یکشنبه ، طالبان اعلام کردند که مذاکرات با ایالات متحده پس از وقفه سه ماهه در دوحه از سر گرفته شده است.

خلیل زاد پیش نویس توافقنامه آمریکا و طالبان را در اختیار سران افغانستان قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل زاد پیش نویس توافقنامه امریکا و طالبان را در اختیار سران افغانستان قرار داد

ایالات متحده و طالبان چندین بار در سال 2019 مذاکره کردند. زلمی خلیلزاد نماینده ایالات متحده در افغانستان ، و هیأت دفتر سیاسی طالبان در دوحه ، پس از هشت دور مذاکره ، بر سر پیش نویس معاهده صلح که شامل آتش بس، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و آغاز مذاکرات عمومی بین الافغانی توافق کردند. با این حال ، در ماه سپتامبر ، پس از حملات تروریستی که توسط طالبان در کابل و شهرهای دیگر افغانستان انجام شد ، که حتی باعث کشته شدن چند تن از سربازان امریکا گردید ، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دستور داد که مذاکرات با طالبان متوقف شود و توافق نامه لغو گردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала