خوراکه های که باعث کم خوابی می‌شوند نامبرده شدند

© Depositphotos.com / 9nong خوراکه های که باعث کم خوابی می‌شوند نامبرده شدند
خوراکه های که باعث کم خوابی می‌شوند نامبرده شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در پی یک مطالعه خوراکه های را مشخص نمودند که باعث کم‌خواب می شوند.

به گزارش اسپوتنیک،دانشمندان دانشکده پزشکی و جراحان دانشگاه کلمبیا غذاهای را معرفی نمودند که مصرف آنها باعث بی خوابی و یا کم‌خوابی می‌شوند.

نتیجه این مطالعه در مجله علمی MedicalXpress منتشر شده است.

 دانشمندان در این مطالعه داده های از رژیم غذایی بیش از 50 هزار نفر رامورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. به گفته دانشمندان ، غذاهایی مانند شکر ، نان سفید و برنج، قند خون را افزایش می دهد که این یکی از دلایل بی خوابی است.

کم خوابی برای حیات خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
کم خوابی برای حیات خطرناک است

 کارشناسان توضیح دادند: "وقتی قند خون به سرعت بالا می رود ، بدن با آزاد کردن انسولین پاسخ می دهد و در نتیجه ، کاهش قند خون می تواند منجر به ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول شود که می تواند اختلال در خواب ایجاد کند."

دانشمندان توصیه کرده اند که میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی شامل شوند ، زیرا این مواد غذایی تأثیر مفیدی بر روی خواب افراد دارد.

در سال 2017 ، ریک هی ، متخصص تغذیه از  استرالیا غذا های را نامبرد که با مصرف آنها می توان خوب خوابید . در وهله اول متخصص چای سبز و سفید را قرار دارد که L-theanine موجود در آنها به آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند. در قدم دوم چای از گل بابونه است که باعث کاهش اضطراب می شود. در درجه سوم دارچین قرار دارد. واقعیت این است که هر چند ساعت مردم به دلیل نوسانات قند خون از خواب بیدار می شوند. دارچین به تثبیت این شاخص کمک خواهد کرد و در بیماران دیابتی حتی آن را کاهش می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала