روند طی مراحل سفر حاجیان الکترونیکی می‌شود

© AP Photo / Khalid Mohammedروند طی مراحل سفر حاجیان الکترونیکی می‌شود
روند طی مراحل سفر حاجیان الکترونیکی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مخابرات و وزارت ارشاد حج و اوقاف تفاهم نامه ای همکاری الکترونیکی شدن روند سفر حاجیان را باهم امضا کردند.
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با سرپرست وزارت حج و اوقاف

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، این تفاهم نامه امروز شنبه(۲۳قوس) میان محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزیر مخابرات و عبدال‌حکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف به امضا رسید. براساس این تفاهم نامه، روند اعزام حاجیان به سفر حج، الکترونیکی می شود.

محمد فهیم هاشمی در زمان امضای این تفاهم نامه گفت: با عملی شدن این برنامه سهولت‌های زیادی از نظر زمانی و همچنان از نظر طی مراحل اسناد در روند ثبت نام حجاج به میان خواهد آمد. همچنین سیستم الکترونیکی برای حاجیان کشور اجازه می‌دهد، که همه ای مراحل فریضه حج از جمله ثبت نام، پاسپورت، ویزه و معلومات رفت و برگشت را استفاده کنند. از سوی دیگر تحویلی پول و سایر خدمات روند حج نیز توسط سیستم انجام می‌شود.

هاشمی تاکید کرد، این سیستم به زبان‌های پشتو، پارسی دری و انگلیسی ایجاد می‌شود و کارمندان اداره آسان خدمات کسانی را که در ولایت‌ها قصد ادای حج را دارند، در هماهنگی با اداره‌های حج و اوقاف در طی مراحل اسنادشان همکاری می‌کنند.

از سویی‌ هم، عبدال‌حکیم منیب وزیر ارشاد حج و اوقاف افغانستان گفت، که با عملی شدن سیستم الکترونیکی روند حج، سهولت‌های بیش‌تری برای مردم فراهم خواهد شد و نیز عملی شدن این برنامه، بر شفافیت بیش‌تر و سهولت‌های بهتر به میان خواهد آورد.

یادآوری می کنیم، که بر بنیاد گزارش وزارت ارشاد، حج و اوقاف، همه ساله بیش‌ از ۳۰ هزار تن قصد ادای فریضه حج را دارند و روند طی مراحل شرکت در این مراسم بسیار جنجالی و زمان‌گیر است، اما با الکترونیکی شدن، این روند ساده سازی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала