اطلاعات 29 هزار کارمند فیس بوک سرقت شد

© REUTERS / Dado Ruvic اطلاعات 29 هزار کارمند فیس بوک سرقت شد
 اطلاعات 29 هزار کارمند فیس بوک سرقت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر می رسد اطلاعات فیسبوک دوباره فاش شده است. اما این بار به جای کاربران، اطلاعات کارمندان این شرکت سرقت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Bloomberg یک سارق  دیسک سخت یا «هارد درایو»های حاوی اطلاعات دستمزدهای کاربران فیسبوک را از موتر کارمند این شرکت دزدیده است. در این هارددرایوها نام واطلاعات دستمزد  29 هزار کارمند وجود داشته است.

سارقی با ورود به موتر یکی از کارمندان این شرکت، هارددریوارهایی حاوی اطلاعات رمزگذاری شده فهرست دستمزدهای حدود 29 هزار کارمند فعلی و سابق این شرکت را سرقت کرده است.

تلاش فیسبوک برای گوش دادن به مسیج های صوتی کاربران - اسپوتنیک افغانستان
تلاش فیسبوک برای گوش دادن به مسیج های صوتی کاربران

طی این رویداد نام های کارمندان، اطلاعات بانکی، مبلغ دستمزدها، پاداش، اطلاعات میزان سهام آنها و چهار رقم آخر شماره تامین اجتماعی افراد سرقت شده است.

همچنین هارددرایوهای مذکور حاوی سوابق اطلاعاتی کارمندان آمریکایی فیسبوک  بودند که در 2018 میلادی در این شرکت مشغول بوده اند.

این سرقت در 17 نوامبر اتفاق افتاده و فیس وک 3 روز بعد متوجه مفقود شدن هارددرایوها شد. این شرکت در 29 نوامبر متوجه شد در هارد درایوهای سرقت شده فهرست دستمزدهای کارمندان وجود داشته و از شب گذشته اطلاع رسانی به کارمندانی را آغاز کرده که اطلاعاتشان سرقت شده است.

به گفته سخنگوی فی بوک این شرکت مشغول همکاری با پلیس است و هرچند هارددرایوهای مذکور پیدا نشده اند، اما هیچ نشانه ای از سواستفاده از اطلاعات، کشف نشده است.

البته احتمال دارد این اطلاعات بالاخره فاش شوند. جالب آنکه کارمندی که هارد درایوها از موتر او سرقت شده، اجازه نداشته آنها را از دفاتر فیس بوک خارج کند. در همین راستا این شرکت اقدامات تنبیهی را در نظر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала