کوریای شمالی از انجام یک آزمایش مهم خبر داد

© AFP 2023 / KCNA VIA KNS کوریای شمالی از انجام یک آزمایش مهم خبر داد
 کوریای شمالی از انجام یک آزمایش مهم خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های رسمی کوریای شمالی از انجام یک آزمایش مهمی در یکی از تاسیسات موشکی این کشور خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از«یونهاپ» رسانه دولتی کوریای شمالی، نوشت: پیونگ‌یانگ با اعلام خبر آزمایش مهم در سایت موشکی مذکور ابراز داشت که قصد دارد از نتایج این آزمایش برای تقویت «بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای» خود استفاده کند.

بر اساس گزارش، ماهیت آزمایش و اینکه چه چیزی مورد آزمایش قرار گرفته، مشخص نشده است اما عملیات آن حدود هفت دقیقه از ساعت 10:41 شامگاه جمعه تا ساعت 10:48 (به وقت محلی) طول کشیده است.

رسانه دولتی کوریای شمالی در بیانیه‌ای که برای اعلام این آزمایش مخابره کرد، گفت: «ما در حال به دست آوردن موفقیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم دفاعی، یکی پس از دیگری هستیم؛ که برای ارتقای هرچه بیشتر بازدارندگی هسته‌ای استراتژیک و معتبر جمهوری خلق کره شمالی به کار گرفته خواهند شد».

کوریای شمالی: ترامپ پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول است - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: ترامپ «پیرمرد دمدمی ‌مزاج و عجول» است

این آزمایش، یک هفته پس از آن انجام شد که کوریای شمالی در روز جمعه قبل نیز از اجرای «آزمایش بسیار مهم» در تاسیسات موشکی سوهائیی خبر داده بود.

این در حالیست که کوریای شمالی از واشنگتن خواسته موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که به رغم سه نشست میان رهبران دو کشور پیشرفت چندانی نداشته، ملایم‌تر کند.

گفتنیست که رهبر کوریای شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کوریای شمالی مهلت داد.

وزارت خارجه کوریای شمالی در بیاناتی ابراز داشت که پیونگ یانگ دیگر به وعده های ایالات متحده اعتقاد ندارد و به امریکا پیشنهاد کرد که "هدیه کریسمس" برای خود را انتخاب کند.

وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد: گفت‌وگو با ایالات متحده امریکا چیزی به جز فریب نبوده است و این کشور دیگر به سخنان امریکا در مورد گفتگو با پیونگ یانگ باور ندارد

در ماه اکتبر، وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد که هنوز به حل مشکلات در روابط با ایالات متحده باورمند است و امیدوار است که رویکردهای واشنگتن در قبال کوریای شمالی قبل از پایان سال جاری تغییر کند.

پس از چند دور مذاکره میان کوریای شمالی و آمریکا، به دلیل بدعهدی واشنگتن، پیونگ یانگ اقدام به چند آزمایش موشکی کرد. با این وجود، مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند تا زمانی که پیونگ‌یانگ تمامی خواسته‌های واشنگتن را اجرایی نکند، تحریم‌ها علیه این  کشور حذف نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала