سازمان ملل خواستار حمایت جهانیان از افغان‌های آواره شد

© REUTERS / Dimitris Michalakis سازمان ملل خواستار حمایت جهانیان از افغان‌های آواره شد
  سازمان ملل خواستار حمایت جهانیان از افغان‌های آواره شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان “UNHCR” درخواست تجدیدنظر در مورد حمایت بیشتر از آوارگان افغانستان را داده و گفته است که شهروندان افغانستان بزرگترین گروه پناهجویانی هستند که وارد اروپا می شوند.

 

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" بابار بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در آستانه نخستین "نشست جهانی پناهندگان" که قرار است طی چند روز آتی در ژنو برگزار شود، در کنفرانسی خبری گفت: تا به این لحظه، نزدیک به 70 هزار مهاجر خود را به شرق مدیترانه رسانده‌اند که 37،4 درصد از آنها از افغانستان بوده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که ما وارد پنجمین دهه آوارگی شهروندان افغانستان می‌شویم، حدود 4.6 میلیون مهاجر افغانستان همچنان در سراسر جهان آواره و بی‌خانمان هستند. این آمار شامل 2،7 میلیون فردی است که به عنوان پناهجو ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی در داخل افغانستان آواره و بی‌خانمان هستند.

بابار بلوچ تصریح کرد: در آمار سراسری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، افغان‌ها بزرگ‌ترین گروه محروم و آواره به شمار می‌آیند.

براساس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق 90 درصد از پناهجویان افغانستان در پاکستان و ایران هستند.

همچنین اکثریت قریب به اتفاق افغان‌های آواره در داخل وخارج از کشور، افراد جوان هستند. در پاکستان و ایران نزدیک به یک سوم پناهجویان افغانستان زیر 25 سال هستند.  

بلوچ گفت: این پناهجویان جوان، آینده افغانستان هستند و وجودشان برای ساخت جوامع افغانستان ضروری و حیاتی است اما آنها برای انجام این کار به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала