کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است

© REUTERS / KCNAکوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است
کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریا شمالی هشدار می دهد که امریکا فرصت دارد تا پایان سال جاری مذاکرات میان این کشور و واشنگتن را از سرگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایشاتی که در پایگاه پرتاب «سوهائه» انجام شده است برای کوریا شمالی ضروری هستند تا در مقابل تهدیدات هسته‌ای آمریکا از خود دفاع کند.

در اعلامیه ستاد کل کره شمالی آمده است:« آزمایشات فناوری کوریا  برای بازدارندگی آمریکا انجام شده است. نتایجی که در عرصه دفاعی بدست آوردیم برای افزایش سطح قدرت بالقوه مطمئن بازدارندگی استراتژیک هسته‌ای کوریا شمالی مورد استفاده قرار خواهند گرفت».

شرط کوریای شمالی برای ادامه غیر هسته ای کردن جزیره کوریا - اسپوتنیک افغانستان
شرط کوریای شمالی برای ادامه غیر هسته ای کردن جزیره کوریا

کوریا شمالی اعلام کرد که «آزمایشی حیاتی» در مرکز پرتاب ماهواره این کشور انجام شده است.این آزمایش در راستای «تقویت بازدارندگی راهبردی و هسته‌ای» این کشور انجام شد.

پیونگ یانگ آزمایش در مرکز پرتاب ماهواره «سوهائه» را موفقیت‌آمیر نامید. مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که پیونگ یونگ وعده داده است مرکز پرتاب ماهواره «سوهائه» را تعطیل خواهد کرد.

سخنگوی آکادمی ملی علوم دفاعی کوریا شمالی اعلا کرد که از موفقیت ها در زمینه های پژوهشی در راستای بهبود بازدارندگی راهبردی و هسته ای استفاده خواهد شد. رهبر کره شمالی تهدید کرده است که در صورت عدم انعطاف آمریکا برای از سرگیری مذاکرات بین دو کشور «مسیر جدیدی» را در پیش خواهد گرفت. کوریا شمالی به طور مشخص تاکید می کند که آمریکا باید از خواسته خود مبنی بر «خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ به صورت یکجانبه» صرف نظر کند.

پیونگ یانگ در حالی طی یک هفته دو آزمایش در مرکز «سوهائه» انجام داده است که کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی پیش از این هشدار داده بود که واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای انعطاف در برابر کشورش و از سرگیری مذاکرات دوجانبه فرصت دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала