سفیر امریکا ادعای اشرف غنی در مورد مبارزه با فساد را رد کرد

© Photo / FB/ARG - ارگسفیر امریکا ادعای اشرف غنی در مورد مبارزه با فساد را رد کرد
سفیر امریکا ادعای اشرف غنی در مورد مبارزه با فساد را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان بس سفیر امریکا در کابل، در مورد مبارزه با فساد گفته است که دولت افغانستان در این راستا هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز در کنفرانس سالانۀ مبارزه با فساد اداری، اشتراک و سخنرانی کرد. وی در این کنفرانس مبارزۀ مؤثر با فساد را نیازمند بستر مستحکم تقنینی خواند.
اشرف غنی افزود:«فساد در پنج سال گذشته اولویت دولت بوده است، مبارزه با فساد مورد اجماع و حمایت کامل مردم افغانستان می باشد و نیاز است این مبارزه برای ثبات و خود کفایی کشور هم‌چنان در صدر اجندای کاری دولت و مردم ما باقی بماند.
از سویی هم رئیس جمهور گفته است که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری توانسته است در مدت کوتاه به بیش از یک هزار قضیه رسیدگی نماید و در پیوند به آن ۲۰۰ تن محکوم به جزا گردیده اند که حدود۷۰ تن آن‌ها را مقامات عالی‌رتبه دولتی تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، از ناحیه‌ی رسیدگی به جرایم فساد اداری نزدیک به دونیم میلیارد افغانی و یکصد و پنجاه و سه میلیون دالرامریکایی از سرمایه‌ی ناشی از فساد این افراد، استرداد گردیده است.
غنی در حالی از اقدامات موثر و بی‌سابقه دولت خود در این کنفرانس گفته که «جان بس» سفیر آمریکا در افغانستان تصریح کرد: هیچ پیشرفتی در راستای مبارزه با فساد اداری صورت نگرفته است. وی افزود که هیچ شخص یا نهادی مسئولیت مبارزه با فساد اداری را نمی‌پذیرد و تا زمانی که "فرهنگ معافیت" از بین نرود مبارزه با فساد اداری نیز غیرممکن خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала