انتقاد شدید میر رحمان رحمانی از حکومت

© Photo / NQ انتقاد شدید میر رحمان رحمانی از حکومت
 انتقاد شدید میر رحمان رحمانی از حکومت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس از برخورد دوگانه حکومت نسبت به قیصاری انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان در نشست امروز مجلس با انتقاد از عملکرد حکومت در باره نظام الدین قیصاری و اخترلچک گفته است که حکومت در باره این دو شخص دو گانه برخورد کرده است.

رحمانی اضافه کرد که باید حکومت مشکل خود با قیصاری را از راه قانونی آن حل می‌کرد نه اینکه شهر را به پادگان نظامی مبدل ساخته است.

او از کمیسیون امنیت داخلی مجلس خواست تا این موضوع را بررسی کند.

غلام فاروق مجروح نماینده هرات در مجلس نیز با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری مبنی بر اینکه همه ساله 50 درصد عوایید به جیب مفسدین می‌رود، گفت که در شرایط کنونی جنگ با مفسدین مهم تر از جنگ با قیصاری می‌باشد.

براساس گفته‌های مجروح؛ اگر حکومت صد نفر مفسد را در زندان پلچرخی بیاندازد، دیگر کسی جرئت فساد را نخواهد کرد.

او همچنین خواستار شد که اکنون که دولت تصمیم بازداشت اخلال‌گران امنیت را دارد، باید تمام افرادیکه امنیت را اخلال می‌کنند بازداشت کند.

نیروهای کماندو وارد خانۀ قیصاری در مزار شریف شدند  - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای کماندو وارد خانۀ قیصاری در مزار شریف شدند

در همین حال حمیدالله بیگ نماینده سرپل در نشست امروز مجلس گفت که دولت برای برقراری امن‌ونظم در بلخ عملیات راه‌اندازی نکرده، بلکه میخواهد ملیت «ازبیک» را سرکوب کند.

او با اشاره به «اختر لُچک و قمندان طوفان» انتقاد کرد که همانند قیصاری ده‌ها تن در کابل و مزار شریف حضور دارند، چرا حکومت در مقابل آنان خاموش نشسته‌است؟

ذبیح الله عتیق نماینده بدخشان نیز گفت که اگر قیصاری مُجرم بود چرا حکومت از طریق نهادهای عدلی‌وقضایی به قضیه او رسیدگی نکرد که اینطوری آرامش یک شهر را برهم زده‌است.

با این حال اعضای جنبش اعلام کردند که آقای قیصاری از منزل اش به جای امن منتقل شده است.

آقای قیصاری متهم به زورگویی، غصب زمین های مردم و داشتن افراد مسلح غیرمسئول در شهر مزار شریف است اما اعضای حزب جنبش می‌گویند که اقدام به بازداشت آقای قیصاری یک موضوع سیاسی می‌باشد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала