عملیات در بلخ پایان یافت/ قیصاری موفق به فرار شد

© Photo / NQنظام الدین قیصاری
نظام الدین قیصاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی پولیس ولایت بلخ تایید کرد که عملیات بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده محلی به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عادل شاه عادل، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بلخ، صبح امروز دوشنبه (25 قوس) در صحبت با رسانه ها تأیید نموده است که که این عملیات بازداشت قیصاری حوالی ساعت 10:00 شب گذشته ( یکشنبه 24 قوس) به پایان رسیده است.

آقای عادل تصریح کرد:" نیروهای امنیتی شب گذشته وارد محل بود و باش قیصاری شدند، آن جا یک باغ کلان و فابریکه تولید آرد است، در مرحله اول ما نتوانستیم به طور مسلکی ساحه را تلاشی کنیم و امروز این محل دوباره تلاشی می‌شود".

بر اساس گزارش‌های تایید ناشده نظام‌الدین قیصاری به کمک نیروهای جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، موفق به فرار از محل درگیری شده و از شهر مزار شریف به شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان رفته است.

محاصره خانه قیصاری به دستور دوستم  - اسپوتنیک افغانستان
محاصره خانه قیصاری به دستور دوستم

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بلخ در این باره گفت:"راپورهای ضد و نقیضی نشر شده که فرار کرده؛ تایید کرده نمی‌توانیم، هنوز مرحله نهایی تلاشی جریان دارد".

اما نظام الدین قیصاری، در تماس با شماری از رسانه ها گفته او زنده است و هنوز در محل است. او مشخص نمی‌کند که در کدام محل.

عادل شاه عادل می‌گوید که در این عملیات نزدیک به 20 نفر از افراد وابسته به نظام‌الدین قیصاری کشته و زخمی شده‌اند. به گفته وی در این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

گفتنی است که نیروهای امنیتی و دفاعی دو شب پیش (شنبه 23 قوس) بالای اقامتگاه نظام‌الدین قیصاری در شهر مزار شریف حمله کردند که با مقاومت شدید محافظان او روبرو شدند.

پولیس بلخ گفته بود که آنها حکم بازداشت آقای قیصاری را از نهادهای عدلی و قضایی به اتهام "زورگویی و داشتن افراد مسلح غیرمسوول" دارند اما او برای اجرای این حکم مقاومت کرده است.

گفتنی است که نظام‌الدین قیصاری فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، یک سال پیش در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به کابل انتقال داد شد و نزدیک به شش ماه در بند امنیت ملی به سر می‌برد. او متهم به زورگویی، قتل و غارت شده بود.

قیصاری چند ماه پیش و با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آزاد شد و دلیل آزادی او نیز تاهنوز مشخص نشده است. او پس از رهایی خودش را رهبر حزب جنبش ملی افغانستان که رهبری آن را جنرال عبدالرشید دوستم به عهده دارد اعلام کرد و بارها در کاروزارهای انتخاباتی به شدت به جنرال دوستم تاخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала