واکنش ارگ به متهم شدن نورستانی به دزدی از بودجه آمریکا

© Photo / ARG / ARGواکنش ارگ به متهم شدن نورستانی به دزدی از بودجه آمریکا
واکنش ارگ به متهم شدن نورستانی به دزدی از بودجه آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در واکنش به محاکمه احمد یوسف نورستانی در آمریکا می‌گوید: جرم یک عمل شخصی است و ایالات متحده می‌تواند در مورد نورستانی تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری به محکوم شدن یوسف نورستانی رییس پیشین کمیسیون انتخابات و سناتور برحال کشور به دزدی از بودجه عمومی آمریکا واکنش نشان داده و گفته که هیج کسی در هیچ مکانی نمی‌تواند مافوق قانون باشد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز دوشنبه(25 قوس) در توییتی در واکنش به محاکمه نورستانی در امریکا نوشته است: جرم یک عمل شخصی است و نهادهای عدلی و قضایی امریکا می تواند در مورد احمد یوسف نورستانی، رییس پیشین کمیسیون انتخابات در سال 2014 تصمیم بگیرد.

 صدیقی افزوده، یوسف نورستانی، شهروندی افغانستان ـ امریکا را دارد و در صورتی که مرتکب عمل غیرقانونی در امریکا شده باشد، نهادهای عدلی و قضایی آن کشور می‌تواند در مورد وی تصمیم بگیرد.

این اظهارات سخنگوی رییس جمهور پس از آن مطرح شده است که وزارت عدلیه امریکا به نقل از دفتر دادستانی منطقه جنوبی کالیفرنیا گزارش داده است که یوسف نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان در سال 2014 متهم به کلاه‌برداری مالی است. بر اساس این اعلام، او در دادگاه منطقه جنوبی کالیفرنیا اعتراف کرده است که در فاصله جولای 2015 و دسامبر 2018 در مورد سفرها و محل اقامتش دروغ گفته و به طور غیرقانونی بیش از صد هزار دالر از بودجه رفاه اجتماعی دولت امریکا دریافت کرده است.

قرار است حکم او در تاریخ 9 مارچ 2020 صادر شود. سناتور افغان ممکن است به حد اکثر 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دالر جریمه نقدی محکوم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала