جعل اسناد توسط یک عضو برحال کمیسیون انتخابات + عکس

جعل اسناد توسط یک عضو برحال کمیسیون انتخابات
 جعل اسناد توسط یک عضو برحال کمیسیون انتخابات   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه اطلاعات در گزارشی اعلام کرده که، محمدحنیف دانشیار، عضو برحال کمیسیون مستقل انتخابات در زمان گزینش‌اش به‌عنوان کمیشنر این کمیسیون، سن قانونی برای عضویت در کمیسیون انتخابات را نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بررسی "اطلاعات روز" حاکیست که  آقای محمدحنیف دانشیار، عضو برحال کمیسیون مستقل انتخابات به کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی تذکره‌ی مثّنی با شماره 812751 را به‌عنوان سند تابعیت ارائه کرده است. براساس این تذکره، آقای دانشیار در سال 1382  بیست سال سن داشته و متولد سال 1362 است. اما یافته‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد که آقای دانشیار در اولین تذکره‌اش، متولد سال 1364 بوده و در زمان عضویت در کمیسیون انتخابات 33 ساله بوده است.

براساس فقره پنجم ماده دوازدهم قانون انتخابات، یکی از شرایط عضویت در کمیسیون مستقل انتخابات تکمیل‌کردن سن 35 سالگی است. فقره پنجم، ماده دوازدهم این قانون یکی از شرایط عضویت را چنین گفته است: «حداقل سن 35 سالگی را تکمیل کرده باشد».

محمدحنیف دانشیار در پاسخ به سوال اطلاعات روز می‌گوید که تمامی اسناد هویتی و تحصیلی‌اش توسط کمیته ویژه‌ی بررسی شده و از هر لحاظ واجد شرایط عضویت در کمیسیون شناخته شده است. آقای دانشیار می‌گوید که تذکره‌ی قبلی‌اش مفقود شده و تذکره مثنی را حدود 13 سال پیش از ولایت غزنی گرفته است که تاریخ تولدش در تذکره‌ی دومی و اولی یکسان است.

یافته‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد با وجودی که تذکره مثنیِ حنیف دانشیار در سال 1382 تعین سن شده و در سال 1383 ثبت و صادر شده، او در سال 1390 برای یافتن کار در ارگان‌های محلی تذکره‌ی اولی را به‌عنوان سند هویت‌اش ارائه کرده است. ارگان‌های محلی براساس مشخصات همین تذکره او را تعیین سن کرده است. همچنان فورم خلص سوانح کارمندان ارگان‌های محلی نیز به وضاحت سال تولد حنیف دانشیار را براساس تذکره اولی سال 1364 ذکر کرده است. ارگان‌های محلی در اسنادی که به مناسبت تغییر وظیفه حنیف دانشیار به وزارت مبارزه با مواد مخدر فرستاده، او را متولد 1354 ثبت کرده است.

بررسی اطلاعات روز همچنان نشان می‌دهد که حنیف دانشیار در اولین پاسپورت خدمتش با شماره S0015489 تاریخ تولدش را 17 دلو 1363 ذکر کرده و پاسپورت خدمتش با همین تاریخ تولد صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала