فهرست قدرتمندترین کشور های جهان منتشر شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر قدرتمندترین کشور های جهان مشخص شدند
 قدرتمندترین کشور های جهان مشخص شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی فهرستی از قدرتمندترین کشور های دنیا را منتشر نموده است. روسیه در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی U.S.News فهرستی از کشور های قدرتمند دنیا را منتشر نمود. برای تهیه این فهرست ، معیارهایی مانند داده های تولید ناخالص داخلی، جمعیت  و همچنین سرانه تولید ناخالص ملی در نظر گرفته شده است.

به گفته روزنامه نگاران، "قدرتمندترین کشورهای جهان دائماً در عناوین خبری جهان حضور دارند و تأثیر زیادی در عرصه سیاسی و نقش مهمی در شکل دادن به الگوهای اقتصادی جهانی دارند."

تحلیل نشریه امریکایی از قدرت نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
تحلیل نشریه امریکایی از قدرت نیروی دریایی روسیه

روسیه در جایگاه دوم قرار دارد. ایالات متحده و چین از جمله کشور قدرتمند دنیا هستند که به ترتیب مقام های اول و سوم را از آن خود کردند.

آمریکا در این رتبه بندی به دلیل قدرتی که در حوزه اقتصادی و نظامی دارد، در فهرست نخست قرار گرفته است. البته آمریکا در حالی در این جایگاه قرار گرفته که بدهی عمومی آن امسال با ثبت یک رکورد تاریخی از مرز 22 تریلیون دالر فرارتر رفت.

روسیه که بزرگترین کشور جهان است بیش از ده‌ها مرز مشترک با کشور‌های دیگر دارد. توسعه اقتصادی روسیه که به دلیل ذخایر نفت و گاز آن است و قدرت نظامی آن، این کشور را در رتبه دوم قرار داده است.

چین بیشترین جمعیت جهان را دارد و دومین اقتصاد برتر کره زمین محسوب می‌شود. اما با وجود سرعت بالای رشد اقتصادی چین، گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که میلیون‌ها چینی هنوز زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

کشورهایی که کمترین نفوذ را در جهان دارند عبارتند از اسلواکی ، اسلوونی و همچنین استونی، لتونی، لیتوانی. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала