ویژگی های برتر راکت «سرمت» روسیه

© AP Photo / RU-RTR Russian Television via AP ویژگی های برتر راکت «سرمت» روسیه
 ویژگی های برتر راکت «سرمت» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس نیروهای موشکی استراتژیک روسیه در مورد قابلیت های موشک سرمت که کارشناسان آمریکایی از آن به عنوان "شیطان - 2" یاد می‌کنند صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دگر جنرال سرگئی کاراکایف ، فرمانده نیروی استراتژیک موشکی روسیه در مصاحبه با روزنامه «کراسنیا زوزدا» گفت: راکت بالستیک بین قاره جدید "سرمت" قادر به حمل نسل جدیدی از کلاهکهای جنگی هایپرسونیک "مافوق صوت" است.

کاراکایف گفت: "سیستم راکتی جدید سرمت که با همکاری شرکت صنایع داخلی، ایجاد شده است و مجهز با یک موشک سنگین می‌باشد در مقایسه با انواع قبلی تسلیحات مشابه عقب نخواهد ماند و در بسیاری جهات حتا به مراتب فراتر از آنها خواهد بود".

کارشناس: راکت روسی سرمت توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: راکت روسی "سرمت" توانایی نابودی کل جمعیت امریکا را دارد

فرمانده نیروی موشکی استراتژیک اضافه کرد: "به عنوان مثال، سیستم  موشکی سرمت که (كارشناسان از آن به عنوان شیطان 2 یاد می كنند)  علاوه بر انواع کلاهکهای موجود، امکان نصب انواع موشک های هایپرسونیک نسل جدید را نیز دارا می‌باشد".

موشک سرمت قادر است هر هدفی را در فاصله 18 هزار کیلومتری  مورد اصابت قرار دهد و قدرت ویرانگر آن می تواند سرزمینی به اندازه تگزاس یا فرانسه را از بین ببرد.

پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سرمت (ICBM) را که رسانه ها از آن به عنوان "ابر سلاح روسیه" نیز نام می‌برند، در اوایل سال 2020 آغاز خواهد کرد.

در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد. رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده.

 وزن راکت استراتژیکی بالستیکی قاره‌پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم های دفاع راکتی با دشواری می‌توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های جنگی سرمت بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلا قوی‌ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

راکت "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز شد، جزو راکت فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала