ولادیمیر نوروف خواستار هماهنگی تلاش ها برای صلح افغانستان شد

© Sputnik / Bolat Shaikhinov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر نوروف خواستار هماهنگی تلاش ها برای صلح در افغانستان شد
 ولادیمیر نوروف خواستار هماهنگی تلاش ها برای صلح در افغانستان شد    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان همکاری شانگهای (SCO) خواستار هماهنگی تلاش ها برای برقراری صلح افغانستان با توجه به خروج احتمالی سربازان آمریکایی از این کشور شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای روز دوشنبه در پکن گفت: "کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) با توجه به خروج احتمالی سربازان آمریکایی و ناتو از افغانستان و آغاز گفتگو ها در مورد حل و فصل اوضاع در این کشور، باید به طور واضح اقدامات خود را هماهنگ کنند".

وی همچنین گفت: "در بسته اسناد تصویب شده در نشست سازمان همکاری شانگهای در بیشكك (2019)، توجه ویژه ای به تصویب اقدامات بیشتر گروه تماس SCO با افغانستان به منظور تسهیل در اجرای زودهنگام روند صلح در این كشور شده است".

وی اظهار امیدواری کرد که  این نشست، منجر به توسعه نقشه راه در نشست بعدی این گروه در بیشکک گردد".  

وی برعلاوه گفت که اهمیت عملی تصمیم سران کشورهای عضو SCO برای تهیه نقشه راه در حال حاضر خصوصاً در آستانه خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از جمهوری اسلامی افغانستان بسیار مهم به نظر می رسد.

 خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خواست سازمان همکاری شانگهای از افغانستان

پیش از این در 20 اکتبر، مارك اكسپر، وزیر دفاع آمریکا، در سفر به كابل گفت كه ایالات متحده می تواند تعداد سربازان خود را در این کشور از 14 هزار نفر به 8.6 هزار نفر كاهش دهد.

یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در 15 جون سال 2001 میلادی  در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала