تظاهرات علیه قانون جدید در هند به خشونت کشیده شد

© AP Photo / Manish Swarup تظاهرات علیه قانون جدید در هند به خشونت کشیده شد
  تظاهرات علیه قانون جدید در هند به خشونت کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود 60 نفر از جمله افسران پلیس در درگیری هایی که روز دوشنبه شب بین پولیس و دانشجویان در دهلی نو - پایتخت هند ، رخ داد ، زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از  Hindustan Times تظاهرات علیه لایحه شهروندی جدید هند در پایتخت این کشور به خشونت کشیده شد بطوریکه معترضین بس ها را به آتش کشیدند و با پلیس درگیر شدند.

براساس اطلاعات ، دانشگاه جامیا ملیا اسلامیا مرکز مرکز ناآرامی های این شهر شد ، جایی که عمدتا دانشجویان مسلمان در آن تحصیل می کنند.

همزمان با تصویب قانون اعطای پناهندگی به مهاجران غیر مسلمان در هند، اعتراضات گسترده‌ای بر ضد این قانون در شمال شرق کشور آغاز شد. یک هفته پس از آغاز این اعتراضات و درگیری‌های شدید میان معترضان و نیرو‌های امنیتی، شمار کشته شدگان این اعتراضات امروز به 5 نفر رسید.

واکنش خشن پلیس پس از آن رخ داد که موج عظیمی از مسلمانان در سراسر این کشور به دنبال تصویب لایحه اصلاح قانون شهروندی بشکل اعتراضی به خیابان‌ها ریختند بطوری که موجب درگیری با پلیس در نزدیکی دانشگاه جامیا اسلامیا در پایتخت هند شد.


 
لایحه قانون جدید تابعیت در هند جنجال برانگیخت
 - اسپوتنیک افغانستان
لایحه قانون جدید تابعیت در هند جنجال برانگیخت

در روزهای اخیر این منطقه به نقطه اصلی درگیری با پلیس تبدیل شده است.

به دنبال چند روز ناآرامی در نزدیکی دانشگاه جامیا اسلامیا در دهلی نو، پلیس در پی درگیری با معترضین چندین نفر را دستگیر و ده‌ها دانشجو را وادار به ترک محل کرده است.

روز جمعه ، پلیس مانع خروج دانشجویان معترضی شد که قصد خروج از محوطه دانشگاه را داشتند که در پی این اتفاق بیش از 100 معترض دانشجوی مسلمان بازداشت شدند و شماری از آنها پس از بازجویی دوباره آزاد گردیدند.

رسانه های هندی گزارش دادند که در یکی از محله های دهلی نو"نبرد سنگینی" رخ داد و پلیس با استفاده از گاز اشک آور و باتوم تلاش کرد تا تظاهرکنندگان را متفرق کند.

هند از اتباع کشورهای همسایه که غیر مسلمان هستند خواسته در صورتی که از سوی حکومت های اسلامی تحت ظلم هستند به هند مهاجرت کرده و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

این افراد پیش از دریافت تابعیت هندی حداقل باید 6 سال در هند زندگی کنند و سپس برای دریافت تابعیت اقدام نمایند.

پیش از این شرط دریافت تابعیت هندی اقامت 11 ساله در خاک این کشور بود ولی اینک مهاجرین خارجی تنها به شرط غیر مسلمان بودن و اقامت 6 ساله می توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

این سومین اقدامی است که حزب بی جی پی در دور جدید حکومت خود علیه مسلمانان اتخاذ کرده است و پیش از این نیز وقوع معضل کشمیر که با لغو قانون 370 آغاز شد باعث خشم مسلمانان هندی شده بود.

هند بیش از 100 میلیون نفر مسلمان دارد ولی دولت مودی در تصمیمات اخیر خود تلاش زیادی برای به حاشیه کشاندن مسلمانان انجام داده است.

گفتنی است اخیرا دادگاه عالی هند در مورد جنجالی ترین پرونده تاریخ این کشور نیز تصمیم گرفته و زمین مسجد بابری را به هندوها تقدیم کرد.

 همچنین، در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات در غرب ایالت بنگال، عبور و مرور قطار‌ها در این ایالت به حالت تعلیق در آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала