سناتور آمریکایی: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود

© REUTERS / Nikola Solicسناتور آمریکایی: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود
سناتور آمریکایی: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور آمریکایی به این باور است که بالای طالبان همچون یک نیروی وفادار ضد هراس افگنی اعتماد شده نمی تواند وازهمین رو امریکا باید هزاران سربازاش را درافغانستان نگه دارد.

به گزارش اسپوتیک به نقل از "طلوع نیوز" لیدنسی گراهام از سناتوران پرآوازه امریکایی هشدار می دهد که هرگونه خروج شتاب زده از افغانستان اشتباه راهبردی برای امریکا خواهد بود.

او به این باور است که بالای طالبان همچون یک نیروی وفادار ضد هراس افگنی اعتماد شده نمی تواند وازهمین رو امریکا باید هزاران سربازاش را درافغانستان نگه دارد.

او هرچند ازکاهش شمار نیروهای آمریکایی ازمرز سیزده هزار به هشت هزار وشش صد تن درآینده نزدیک خبرمی دهد اما می گوید که این کار نتیجه بلند رفتن ظرفیت های نیروهای امنیتی افغان است.

او گفت: «ما به شیوه یی بیرون نخواهیم شد که هراس افگنی بار دیگر در این جا جای بگیرد. نمی توان به طالبان همچون یک نیروهای وفادار در برابر هراس افگنی اعتماد کرد. این برای امریکا مهم است القاعده وداعش هم پیمانان ما وامنیت امریکا را تهدید نکند.پس هرگونه توافقی که با طالبان امضا داشته می توانیم، دربرگیرنده نیروهای ضد هراس افگنی خواهد بود.»

سناتور گراهام ، افغانستان کنونی را غیرقابل مقایسه با افغانستان دوهزار و یک میلادی می داند و می افزاید که هیچ کسی نمی خواهد که روزهای تاریک طالبان برگردد و زنان افغانستان به عقب برگردانیده شوند.

آقای گراهام گفت: «بسیاری از جوانانی که در حضور ما در افغانستان بزرگ شده اند نمی خواهند  تنها گذاشته شوند. و اگر چنین شود یک اشتباه راهبردی خواهد بود.»

آقای گراهام امیدوار است در روزهای آینده یک حکومت تازه درافغانستان شکل گیرد وزمینه برای گفت وگوهای افغانان بااین گروه فراهم گردد.

او گفت: «امید است درهفته های آینده ، یک حکومت تازه داشته باشیم و آرا به شیوه مناسب و مشروع شمارش شوند .تا حکومت تازه بتواند یک تیم گفت و گو کننده یی ایجاد کند که از مردم افغانستان نماینده گی کند و ممکن است در آن صورت ما وارد بحث های جدی با طالبان برای پایان دادن به جنگ شویم.»

او با رهبران حکومت وحدت ملی نیز دیدار کرد.

حکومت می گوید که دوطرف درباره موفقیت نیروهای امنیتی افغان درجنگ با داعش و کاهش تدریجی ومسوولانه نیروهای امریکایی  ازافغانستان و ادامه همکاری درجنگ با هراس افگنی بحث کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала