طالبان از آمادگی امریکا برای بیرون کردن سربازانش از افغانستان استقبال می کند

© Sputnik / Z.Mطالبان از آمادگی امریکا برای بیرون کردن سربازانش از افغانستان استقبال می کند
طالبان از آمادگی امریکا برای بیرون کردن سربازانش از افغانستان استقبال می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از آمادگی امریکا برای بیرون کردن نظامیانش از افغانستان استقبال می‌کند.
اسپر: برای خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان حتمی نیست - اسپوتنیک افغانستان
اسپر: برای خروج آمریکا از افغانستان توافق با طالبان حتمی نیست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر این اقدام را پیشرفت خوب در راستای گفتگوهای صلح میداند و می‌گوید، که این تصمیم فضای بهتری را برای مذاکرات صلح فراهم خواهد کرد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید:- "این تعجب آور نیست، بلکه یک پیشرفت مثبت است. پیشرفتی که برای مذاکره فضای مناسب را ایجاد میکند".

درهمین حال لیندسی گراهام یک سناتور نزدیک به رییس جمهوری امریکا در سفرش به کابل تایید می‌کند، که دونالد ترمپ در همین هفته بیرون کردن نیروهای امریکایی از افغانستان را اعلام خواهد کرد. گراهام اما هرگونه بیرون کردن شتاب زده را اشتباه راهبردی برای امریکا می‌داند.

لیندسی گراهام سناتور امریکایی میگوید:- "نمی توان به طالبان همچون یک نیروی وفادار در برابر هراس افگنی اعتماد کرد. این برای امریکا مهم است القاعده و داعش امنیت هم پیمانان ما و امریکا را تهدید نکند. پس هرگونه توافقی با طالبان، در بر گیرنده نیروهای ضد هراس افگنی خواهد بود".

بر بنیاد گزارش ها رییس جمهوری امریکا با بیرون کردن ۴۰۰۰ سربازش از افغانستان این نیروها را از مرز ۱۲ هزار به ۸۶۰۰ نظامی کاهش خواهد داد. حکومت افغانستان گفته است، که این بیرون کردن نیروها پیوندی به گفتگوهای صلح با طالبان ندارد و از پیش در این باره با امریکا توافق شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهوری افغانستان می گوید:- "درباره بیرون کردن مسئولانه نیروهای خارجی و پناهگاه امن هراس افگنان بیرون از افغانستان گفتگو شد".

ظاهر عظیمی نظامی پیشین میگوید:- “این بیرون شدن پیوندی به گفتگوهای صلح با طالبان ندارد".

یادآوری می کنیم، که بیرون شدن نیروهای خارجی بخش مهم توافق صلح احتمالی امریکا با طالبان است؛ توافقی که دو طرف در روزهای نزدیک آن را امضا خواهند کرد. قرار است که در روزهای آینده نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه، گفتگوهای شان را پس از یک وقفه چند روزه از سر بگیرند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала