غنی : تروریزم تهدید مشترک افغانستان و امریکا است

© ARG - ارگ @ARG1880غنی به سناتور آمریکایی : تروریزم تهدید مشترک افغانستان و امریکا است
غنی به سناتور آمریکایی : تروریزم تهدید مشترک افغانستان و امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته که آقای غنی در مورد روند صلح و چگونگی مبارزه با تروریزم با سناتور گراهام بحث و گفتگو کرده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری، رئیس جمهورغنی در دیدار با"لیندسی گراهام" سناتور برجسته‌ی حزب جمهوری خواه آمریکا و هیات همراه اش گفته است که تروریزم هنوزهم به عنوان تهدید مشترک در برابر امنیت ملی دوکشور قرار دارد و نیاز است تا به گونه مشترک در برابر آن مبارزه صورت گیرد.

آقای غنی هم‌چنین گفته است که اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما آتش بس و پرداختن به پناه گاه‌های امن طالبان درخارج از افغانستان، پرسش‌های مردم افغانستان است که به آن‌ها پاسخ داده شود.

 این دیدارکه شام دیروز انجام شد، رئیس جمهورغنی  ضمن قدردانی از همکاری‌های هجده ساله‌ دولت و مردم آمریکا، آقای گراهام را دوست و پشتیبان دولت و ملت افغانستان خوانده است.

سناتور آمریکایی: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان
سناتور آمریکایی: خروج شتاب‌زده نیروها از افغانستان اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود

رئیس جمهور با اشاره به عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفته است که 90 درصد عملیات‌های نظامی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به پیش برده می‌شود.

آقای غنی تاکید کرده است که بر بنیاد برنامه حکومت تا پنج سال آینده سهم حکومت در تمویل بودجه نیروهای امنیتی افغان، بیشتر خواهد شد.

 در همین حال "لیندسی گراهام" با ستایش از نیروهای امنیتی افغانستان که بیشترین مسوولیت تامین امنیت و مبارزه با تروریزم را به عهده گرفته ابراز امیدواری کرده  است تا پروسه صلح بدون قربانی دستاوردهای هجده ساله‌ مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.

گراهام گفته است که چگونگی پایان جنگ در افغانستان، برای دولت آمریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان بوده تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ی نیروهای آمریکایی درافغانستان بحث کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала