Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آشنایی با نهاد خیریه لئو؛ مسی از آرجنتین تا افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimمرتضی، مشهور به مسی کوچک افغانستان
مرتضی، مشهور به مسی کوچک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیونل مسی همان‌طور که در مستطیل سبز می‌درخشد، بیرون از زمین هم هنرنمایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد و در انجام کار‌های خیریه‌ای تقریباً مثل زمین فوتبال، یکه‌تازی می‌کند و پیشتاز است.

همه لیونل مسی برنده توپ طلای سال 2019 را به‌عنوان مهاجم بارسلونا می‌شناسند که مثل آب خوردن از سد مدافعان رقیب عبور می‌کند و توپ را به تور دروازه می‌چسباند. با این حال لیونل مسی همان‌طور که در مستطیل سبز می‌درخشد، بیرون از زمین هم هنرنمایی‌های خارق العاده‌ای دارد و در انجام کار‌های خیریه‌ای تقریباً مثل زمین فوتبال، یکه‌تازی می‌کند و پیشتاز است. او که خودش روزگاری در دوران کودکی با مشکل شد مواجه بود و مجبور به تزریق آمپول‌های گران‌قیمت بود حالا بخش عمده فعالیت‌های خیریه اش را به کودکان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت اختصاص داده تا روزی آن‌ها هم مثل خودش، به آرزویی که در سر دارند برسند.

نهاد خیریه مسی

برای تأسیس نهاد خیریه مسی باید به سال 2007 برگشت؛ در آن سال عنوان شده بود که مجموع دارایی‌های لئو چیزی نزدیک به 310 میلیون پوند است. او همان زمان تصمیم گرفت بخشی از این دارایی اش را صرف امور خیریه کند. در واقع جرقه تأسیس این مؤسسه خیریه را بازدیدش از بیمارستان کودکان سرطانی که شانس زیادی برای زندگی کردن نداشتند، زد. او آن سال به دو بیمارستان در ماساچوست و بوستون رفت و با این کودکان دیدار کرد.

در افغانستان با عشق

این یکی را که دیگر تقریباً همه داستانش را می‌دانند؛ مرتضی احمدی، کودک افغانستانی بود که با پوشیدن یک کیسه پلاستیکی و طرح نام مسی در پشت آن سروصدای زیادی در رسانه‌های دنیا به راه انداخت. مسی برای مرتضی که در یک ولایت غزنی محله فقیرنشین افغانستان زندگی می‌کرد پیراهن بارسلونا که خودش امضا کرده بود را فرستاد. همچنین در کنارش برای مرتضی یک توپ فوتبال هم فرستاد. بعد، کمیته سازماندهی برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمان حضور مسی در این کشور برای برگزاری یک مسابقه، مرتضی را هم به دوحه دعوت کردند تا در بازی دوستانه با الاهلی، مرتضی بتواند اسطوره را از نزدیک ببیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала