Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

بشاراسد آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرد

© Sputnik / Vitaly Podvitski بشاراسد آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرد
 بشاراسد آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌ جمهوری سوریه، آمریکا را به دزدی نفت کشورش متهم کرد و گفت که ایالات متحده نفت دزدیده ‌شده از سوریه را به ترکیه می‌ فروشد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد،‌ رییس جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه چینی  Phoenix، اعلام کرد که روند بازسازی کشورش آغاز شده اما سوریه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر داخل و خارج است.

اسد با ابراز امیدواری به اینکه شرکت‌های چینی بررسی سرمایه‌گذاری در بازار سوریه را بررسی کنند، گفت، سوریه با آزادسازی بیشتر مناطق از اشغال تروریسم، گفت‌وگو با شرکت‌های چینی را آغاز کرده تا تحریم‌ها را جبران کند و بتواند عملیات بازسازی کشور را پیش ببرد.

بشار اسد با اشاره به همکاری آمریکا و ترکیه در شمال سوریه نیز گفت، ایالات متحده آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن به ترکیه است؛ ترکیه‌ای که با همه گروه‌های تروریست در عملیات سرقت و فروش نفت سوریه همدست است.

وی گفت:« ترکیه مستقیماً در فروش نفت (سوریه) قبلاً با جبهه النصره و بعد از آن با داعش و امروز با آمریکا همکاری می‌کند».

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اعلام خروج کامل نیروهای این کشور از شمال شرقی سوریه از استقرار این نیروها در نزدیکی منابع نفتی این کشور خبر داده بود. وی اعتراف کرده بود که این کشور برای نفت به سوریه رفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала