تاراج اموال مردم توسط افراد مسلح غیر مسئول درعملیات دستگیری قیصاری

© K. Bezhanتاراج اموال مردم توسط افراد مسلح غیر مسئول درعملیات دستگیری قیصاری
تاراج اموال مردم توسط افراد مسلح غیر مسئول درعملیات دستگیری قیصاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید، که افراد غیر مسئول در عملیات دستگیری قیصاری دست به تاراج اموال مردم زده اند.
خوشحال سادات دستور حمله به خانه قیصاری را صادر کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
خوشحال سادات دستور حمله به خانه قیصاری را صادر کرده بود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عنایت‌الله بابر فرهمند، عضو برجستۀ حزب جنبش ملی اسلامی و معاون نخست دسته  انتخاباتی ثبات‌وهم‌گرایی می‌گوید، که در عملیات نظامی بر اقامتگاه نظام‌الدین قیصاری، فرماند پیشین ولسوالی قیصار فاریاب، افراد مسلح غیر مسئول شرکت داشته و اموال مردم را به غارت برده‌اند.

به گفتۀ فرهمند، افراد مسلح غیر مسئول وابسته به فرماندهان محلی بلخ بوده‌اند.

شماری از باشندگان ناحیۀ پنجم شهر مزارشریف نیز می‌گویند، که دروازه‌های‌شان شکستانده شده و اموال‌شان به تاراج رفته است.

به گفتۀ آنان، شماری از افراد با لباس‌های شخصی مجهز با تجهیزات نظامی در میان نیروهای امنیتی حضور داشتند.

اما اجمل فایز، فرمانده پولیس بلخ حضور افراد مسلح غیر مسئول در عملیات نظامی علیه قیصاری را رد می‌کند و می‌گوید بجز قطعات خاص کماندو، ارتش و قطعه 888 هیچ نهاد دیگری در این عملیات دخیل نبوده است.

گفته می‌شود افراد وابسته به فرمانده توفان و اختر ابراهیم‌خیل نیز در این عملیات شرکت داشته‌اند، اما آقای ابراهیم‌خیل در یک نشست خبری این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید که او با قیصاری هیچ مشکلی ندارد.

تصاویر و ویدیو‌هایی که در صحفات اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، افراد مسلحی را نشان می‌دهد، که تصاویر آقای قیصاری را پاره می‌کنند و می‌گویند که آنان قیصاری را مجبور به فرار کرده‌اند.

نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی قیصار فاریاب، در ماه سرطان سال گذشته به اتهام نقض حقوق‌بشر و تهدید مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب از سوی امنیت ملی دستگیر و به کابل منتقل و پس از چند ماه از زندان آزاد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала