تاکید عبدالله عبدالله بر بی‌طرفی نیروهای امنیتی

© @Dr.AbdullahAbdullah تاکید عبدالله عبدالله بر بی‌طرفی نیروهای امنیتی
 تاکید عبدالله عبدالله بر بی‌طرفی نیروهای امنیتی       - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه افغانستان در ملاقات با رییس کمیته‌ی قضایی امریکا بر «بی‌طرفی» نیروهای امنیتی تاکید کرده و خواهان باطل ‌ساختن آرای تقلبی شد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از کلید، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان شام دوشنبه (۲۹قوس) با «لیندسی گراهام» رییس کمیته‌ی قضایی امریکا در قصر سپیدار ملاقات کرد. در این دیدار، داکتر عبدالله با اشاره به موضوع دستگیری نظام‌الدین قیصاری، ضمن تاکید بر «بی‌‌طرفی» قوای مسلح در مسایل کشور اظهار داشت که نباید از نیروهای مسلح و قوای هوایی برای منافع شخصی و یا سیاسی در داخل شهرها برای حمله به افراد استفاده شود. وی همچنین راجع به مسایل مختلف انتخابات افغاستان نیز تاکید کرده گفت: "باید اصل شفافیت و حذف‌شدن آرای تقلبی به صورت جدی درنظر گرفته شود".

هشدار عبدالله؛ نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهیم پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
هشدار عبدالله؛ نتیجۀ برآمده از تقلب را نخواهیم پذیرفت

رییس اجراییه‌ی کشور همچنان خواستار کاهش خشونت قبل از توافق صلح میان امریکا و طالبان و شرط آغاز مذاکرات همه‌ شمول بین‌‌الافغانی بعد از امضای توافق شد. از جانبی هم، سناتور گراهام اظهار داشت: "امیداوریم که نتایج شفاف و قابل اعتبار انتخابات اعلام گردد".

وی علاوه کرد که کشورش در برقراری صلح و ثبات و سرکوب دهشت‌افگنی در افغانستان متعهد است و به همکاری‌‌های خود در این راستا ادامه می‌دهد. گراهام ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌‌الافغانی با کم‌شدن خشونت و امضای توافق میان امریکا و طالبان آغاز گردد. این در حالی‌ست که دور تازه‌ی مذاکرات نماینده‌گان امریکا و طالبان در قطر، بعد از چند روز متوقف شده و تا حال شروع نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала