سفیر آلمان در کابل: ما برای پادرمیانی گفت و گوهای صلح افغانستان آماده هستیم

© Sputnikسفیر آلمان در کابل: ما برای پادرمیانی گفت و گوهای صلح افغانستان آماده هستیم
سفیر آلمان در کابل: ما برای پادرمیانی گفت و گوهای صلح افغانستان آماده هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر آلمان در کابل از آمادگی کشورش برای پادرمیانی در گفت و گوهای صلح افغانستان خبر داد.
رئیس‌جمهور غنی به سفیر آلمان مدال دولتی تفویض کرد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی به سفیر آلمان مدال دولتی تفویض کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، پیترو پروگل سفیر آلمان در کابل اعلام کرد، که کشورش آماده است، که در روند صلح افغانستان پا درمیانی کند.

پروگل می‌گوید، که طرف سوم با وساطت و درک منافع دو طرف درگیر، می‌تواند جنگ کنونی افغانستان را حل کند.

پیترو پروگل سفیر آلمان در کابل می گوید:- "میانجیگری در اعمار صلح برای ما یک موضوع مهم است؛ در این موقع حساس از جنگ باید برای صلح درس بگیریم، وقتی ما میانجیگری بکنیم می توانیم به صلح دست پیداکنیم، طرف سوم با وساطت و بادرک منافع دو طرف می تواند مشوره دهد. در منازعات افغانستان مهم است برای توافق به صلح میانجیگری داشته باشیم".

امریکا هم مستحکم تر بر تصمیم‌اش مبنی بر توافق صلح با طالبان و زمینه سازی برای مذاکرات میان افغانستانی ها است. در همین حال انستیتوت صلح امریکا هم به این باور است، که همواره جنگ های دوامدار از راه میانجیگری حل شده است و باید افغانستان هم آمده پذیرش کشور ها برای وساطت در منازعه با طالبان باشد.

احسان الله ضیا رییس انستیتوت صلح امریکا می گوید:- "تاریخ جنگ‌ها نشان میدهد که جنگ از راه میانجیگری حل شده است و ما باید آماده پذیرش ممالک میانجیگر باشیم مذاکرات میان افغانستانی ها در موجودیت میانجیگری های با اعتماد و قوی به یک نتیجه مثبت منتج می شود ما در گذشته مذاکرات میان افغانی داشتیم که تنها موضوعات را سر سری حل و فصل کرده اند ریشه مانده و جنگ دوباره بروز کرده است".

انستیتیوت صلح امریکا هم چنان سفارش می کند، که برای استقرار صلح پایدار ضرورت واضح است تا مردم در روند صلح سهیم شود و خود مردم به عنوان مدافعان صلح پا به میدان آشتی گذاراند؛ در غیر آن جنگجویان فضای باز دارند و از پیش وارد میدان جنگ شده اند.

یادآوری می کنیم، که آلمان ۱۹ سال پیش میزبان نشست «بن» برای امروز افغانستان بود و حالا نمایندگان برلین چند بار در دیدار با مقام‌های افغانستانی اعلام آمادگی از پشتیبانی و میزبانی صلح افغانستان را داشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала