رئیس‌جمهور غنی با گورنر جنرال آسترالیا روی کدام مسایل بحث کردند؟

© Photo / ARGرئیس‌جمهور غنی با گورنر جنرال آسترالیا روی کدام مسایل بحث کردند؟
رئیس‌جمهور غنی با گورنر جنرال آسترالیا روی کدام مسایل بحث کردند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان ظهر امروز چهارشنبه (27، قوس) با گورنر جنرال آسترالیا در ارگ دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمداشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، ظهر امروز با دیوید هرلی گورنر جنرال آسترالیا در ارگ دیدار کرد.

در خبرنامه که توسط ارگ منتشر شده آمده است که رئیس‌جمهور غنی و گورنر جنرال آسترالیا در مورد صلح، امنیت، مبارزه با هراس افگنی و گسترش روابط دوجانبه، بحث و تبادل نظر کرده است.

خلیل‌زاد با رئیس غنی در ارگ دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد با رئیس جمهور غنی در ارگ دیدار کرد

در خبرنامه آمده است که افغانستان روی برنامۀ صلح خویش به شدت کار می‌کند، اما موجودیت پناه‌گاه‌های طالبان در خارج از افغانستان، رابطۀ این گروه با گروه های تروریستی و مواد مخدر، پرسش‌های اساسی در پروسه صلح می‌باشند.

رئیس‌جمهور غنی با اشاره به شکست گروه داعش در افغانستان، گفت که تمرکز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان روی مبارزه با تروریزم است؛ تروریزم هنوزهم به عنوان یک تهدید مشترک برای افغانستان متحدین ما وجود دارد که به مبارزۀ مشترک نیاز دارد. وی افزود: ما توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بن‌بست امنیتی را که در گذشته وجود داشت، شکسته‌ایم.

آقای هرلی افزود که کشورش از موقف افغانستان در پروسۀ صلح پشتیبانی می‌کند و به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان اولیت‌های افغانستان مبنی بر انکشاف و پیشرفت، ادامه خواهد داد.

گورنر جنرال آسترالیا گفت که کشورش خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه با افغانستان می‌باشد و حاضر است در بخش معادن، تعلیم و تربیه، زراعت و مدیریت آب، تجارب‌اش را با افغانستان شریک سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала