پژوهشگران روس، نویسنده بحث انگیزترین مقاله سال شدند

CC0 / Svetlov Artem / Сколковский институт науки и технологий
Сколковский институт науки и технологий - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقاله علمی کارکنان انستیتوی علوم و فناوری های "اسکولکوو"، بحث انگیز ترین مقاله سال شناخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقاله ای از ایگور زاخاروف، الكساندر شیشیه، اگور بوركو و دیمیتری لمپیتسكی، كاركنان انستیتوی علوم و فنون "اسکولکوو"، در تاریخ سرویس ارزیابی فعالیت آنلاین برای انتشار مقالات علمی در اینترنت ثبت شد. Altmetric Top 100 رتبه بندی این انستیتو به عنوان رهبر مطلق در تعداد پست های موجود در شبکه برای هفت سال مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در مقاله دانشمندان روسی احتمال ایجاد سیستمی را در نظر داردند که به شخص امکان می دهد سنتز ویدئویی واقع گرایانه ای را ایجاد کند که گفتار و حرکات صورت یک فرد خاص را تقلید می کند.

این کار مرحله بعدی در توسعه فن آوری های تشخیص چهره به حساب می رود.

ایگور زاخاروف، یکی از مولفین این اثر، در توضیح هدف خود از این تحقیق گفت: "ما می خواستیم عملکردهای دورحضوری  telepresence را در واقعیت مجازی بهبود بخشیم".

بخش مهمی چنین کار چگونگی معلوم شدن نحوه نگاه و حرکت انسان را نشان می دهد. با کمک  یادگیری درست، ما در صدد دستیابی به طبیعی ترین تصویر می باشیم.

پروفسور دمیتری لمپیتسکی خاطرنشان می کند: "از فیض مطالعه عمیق، که اساس  آنها را عکس های اشخاص مشهور تشکیل می‌دهد، الگوریتم ما برای ایجاد نماد ویدئویی واقعی خود، فقط به چند قطعه عکس شخص نیاز دارد."

گفتنی است که Skoltech به کارکنان خود افتخار می کند.

امسال در رتبه بندی Altmetric Top 100، به تعاد  43 مجله در سرورهای پرینت و در وب سایت های دولتی منتشر شده شامل این فهرست شده اند. با توجه به تعداد نشریات موجود در این فهرست، نویسندگان دانشگاه هاروارد (با نشر11 مقاله و12 مجله)  در Nature (نشریه) پیشرو هستند.

سرویس Altmetric به انسان این امکان را می دهد تا واکنش نسبت به نتایج تحقیق منتشر شده در شبکه، تجزیه و تحلیل اظهارات و بحث های کاربران در انجمن های علمی و دیگر، انتشارات در رسانه های مشهور، محتوای اسناد دولتی، مباحثات در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها را ردیابی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала