ممنوعیت چربی های ترانس در مواد غذایی در برازیل

© Fotolia / Hansgeelممنوعیت چربی های ترانس در مواد غذایی در برزیل
ممنوعیت چربی های ترانس در مواد غذایی در برزیل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برازیل به تعقیب شماری از کشور های دیگر، استفاده از "چربی های ترانس" در مواد غذایی را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس بهداشت ملی برازیل (Anvisa)  تصمیم گرفته است که چربی های ترانس در مواد غذایی را ممنوع کند.

 آژانس بهداشت ملی برازیل در بیانیه اعلام کرد که در نظر دارد "استفاده از چربی های هیدروژن" یا ترانس را تا سال 2023 تا اندازه‌ای منوع کند."این اقدام بر واردات مواد غذایی نیز تأثیر خواهد گذاشت.

بسیاری از کشورها هم اکنون چربی های ترانس را ممنوع کرده اند, اما تولید کنندگان مواد غذایی در آفریقا و آسیای جنوبی هنوز از این محصولات خطرناک استفاده می کنند.

پنج غذا که برای سلامتی شما مناسب نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنج غذا که برای سلامتی شما مناسب نیست

چربی ترانس دار، یک ماده شیمیایی سمی غیر ضروری است و کشنده است که در ترکیب پیتزا، انواع کیک و کلچه ها وجود دارد که  باعث افزایش کلسترول و در نتیجه بیماریهای قلبی عروقی می شوند که به گفته آژانس بهداشت برزیل هیچ دلیلی دیده نمی‌شود که مردم این کشور در معرض این خطر قرار گیرند. "

  از سال 2004 و به توصیه سازمان بهداشت جهانی، 49 کشور اقدامات لازم را برای محدود کردن استفاده از چربی های ترانس در غذاها از جمله ایالات متحده ، کانادا ، اتحادیه اروپا ، شیلی و آرژانتین اتخاذ کرده اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی استفاده از چربی های ترانس در هر سال منجر به مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی می شود، این محصولات در غذاهای سرخ شده، محصولات پخته شده  مورد استفاده قرار می‌گیرند و موجب افزایش سطوح کلسترول بد در خون می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала