کارشناس: راکت «شوالیه آخرالزمان» روسیه قادر به ویران کردن نیویورک است

© Sputnik / Vladimir FedorenkoПодъем крышки пусковой установки ракеты РС-20 ("Воевода")
Подъем крышки пусковой установки ракеты РС-20 (Воевода) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیگر نظامی روسیه در خصوص قابلیت های برتر موشک بین قاره‌ای "ووی وودا" که در غرب آن را «شوالیه آخر الزمان» می نامند، صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری لیتوفکین، تحلیلگر نظامی روسیه معتقد است که موشک های بالستیک بین قاره ای "ووی وودا" قادر به ویران کردن یک شهر بزرگ یا حتی کل کشور هستند.

 کارشناس می‌گوید که قدرت این موشک برای از بین بردن شهری به اندازه نیویورک یا حتی کل کشور کافی است. این موشک در برابر عملکرد پالس الکترومغناطیسی مقاومت داشته و در صورت حمله به روسیه به یک سلاح مناسب برای ضربه متقابل مورد اعتماد تبدیل می شود. "

تحلیلگر نظامی خاطر نشان ساخت به دلیل قابلیت های برتر این موشک ها کشور های غرب  آن را «شوالیه آخرالزمان» نامیده اند.

قرار است راکت های موشک بالستیک  سرمت تا سال 2024  به تدریج جایگزین موشک راهبردی اتحاد شوروی "ووی وودا" گردد.

موشک سرمت قادر است هر هدفی را در فاصله 18 هزار کیلومتری  مورد اصابت قرار دهد و قدرت ویرانگر آن می تواند سرزمینی به اندازه تگزاس یا فرانسه را از بین ببرد.

پیشتر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سرمت (ICBM) را که رسانه ها از آن به عنوان "ابر سلاح روسیه" نیز نام می‌برند، در اوایل سال 2020 آغاز خواهد کرد.

در ماه مارچ سال جاری،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجلس فدرال، درباره آخرین انواع سلاح های استراتژیک در روسیه صحبت کرد. رئیس جمهور به ویژه، اعلام کرد که ساخت سلاح ویژه ای در روسیه آغاز شده است که از مسیر پرواز بالستیک استفاده نمی کند و برای دفاع راکتی امن مد نظر گرفته شده.

 وزن راکت استراتژیکی بالستیکی قاره‌پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می‌توان به کلاهک‌های هسته‌ای مسلح کرد و سیستم های دفاع راکتی با دشواری می‌توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک‌های جنگی سرمت بیشتر از راکت "وایوودا" است که فعلا قوی‌ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

راکت "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز شد، جزو راکت فوق سنگین است. این راکت با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала