ترکیه: سیاست ما بخاطر تحریم‌های امریکا تغیر نمی‌کند

© Fotolia / Tolgaildunترکیه: سیاست ما بخاطر تحریم‌های امریکا تغیر نمی‌کند
ترکیه: سیاست ما بخاطر تحریم‌های امریکا تغیر نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت ترکیه گفته است که تحریم‌های امریکا علیه ترکیه بخاطر خرید سامانه اس-400 از روسیه سیاست آنها را تغیر نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفته است كه تحریم های آمریكا مبنی بر خرید سامانه های پدافند هوایی روسیه اس-400 روسیه و احداث خط لوله انتقال گاز ترکیه، مانع از اقدام ترکیه برای محافظت از امنیت ملی نخواهد شد، و انقره در پاسخ به اقدامات واشنگتن تلافی خواهد كرد.
کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا وضع تحریم‌ها علیه ترکیه بخاطر عملیات نظامی در سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی روسی اس – 400 را به تصویب رساند.
روبرت منیندس، سناتور دیموکرات مجلس سنای امریکا در صفحه توییتر خویش نوشته بود که کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا بخاطر عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی اس – 400 روسی، بسته تحریم‌ها علیه این کشور و سکتور مالی آن را به تصویب رسانیده است.
در بیانیه‌ای در بیانبه وزارت خارجه ترکیه آمده است: "جلوگیری ناعادلانه شرکت کشور ما در برنامه F-35، که در آن به تمام تعهدات خود عمل کرده ایم، تکرار اعمال تحریم علیه کشور ما به دلیل خرید S-400، و اقدامات مشابه پروژه " جریان ترکیه " حاکی از بی احترامی کنگره به تصمیمات ما به عنوان یک کشور مستقل است.
قبل از این روسیه در سال 2019 قرارداد عرضه چهار سیستم دفاع راکتی اس – 400 به ارزش 2.5 میلیارد دالر را با ترکیه امضا کرد. پروسه تسلیم‌دهی اس – 400 که دلیل وخیم‌شدن روابط ترکیه با امریکا بود، در اواسط ماه جولای آغاز شد. به گفته رئيس جمهور ترکیه، سیستم‌های دفاع راکتی روسی در ماه اپریل سال 2020 شامل تسلیحات ترکیه خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала