سناتور: مشاوران رییس جمهور غنی به وی معلومات تازه نمی‌دهند

© Photo / Meshrano Jirgaفضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا ضمن انتقاد از بی خبری رییس جمهور غنی نسبت به مسایل روز در کشور می‌گوید که مشاوران و ادارات حکومت معلومات تازه به او نمی‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا در نشست دیروز سه‌شنبه (26 قوس) این مجلس در مورد دستور بازداشت زمری پیکان فرمانده عمومی پولیس نظم عامه وزارت داخله گفت که آقای پیکان در فرانسه است و با گذاشتن عکس در فیسبوک گفته که حکومت افغانستان قادر به بازداشت او نیست.

رییس جمهور غنی دو روز پیش در یک نشستی در مورد مبارزه با فساد اداری زمری پیکان را عامل اصلی فساد در وزارت داخله خواند و به این وزارت دستور داد که آقای پیکان را فوراً بازداشت کند.

اما؛ هم اکنون آقای زابلی می‌گوید که رییس جمهور هنگام صدور این دستور فکر می‌کرده که زمری پیکان در داخل افغانستان است؛ در حالی که او در فرانسه بوده است.

پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
زابلی: «بیشتر زنان در ولسی جرگه به خانم نهان رای ندادند»

زابلی بیان داشت که این مساله بیانگر آن است که ادارات دولتی و مشاوران ریاست جمهوری در بسیاری موارد معلومات به روز را در اختیار رییس جمهور قرار نمی‌دهند و بسیاری از موضوعات را از او پنهان می‌کنند.

این سناتور تاکید کرد که بی خبری رییس جمهور از اوضاع جاری در کشور به حیثیت افغانستان به ویژه رییس جمهور صدمه می‌زند و آقای غنی باید به فکر حل این مشکلات در اطراف خود باشد.

این در حالی است که انتقادهای وجود داشته است که رییس جمهور در بسیاری موارد از موضوعات جاری در کشور با تاخیر با خبر می‌شود و به همین خاطر تصامیم درست و به موقع گرفته نمی‌تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала