علی شمخانی: گروه های تروریستی فعال در افغانستان منطقه را تهدید می کنند

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / علی شمخانی: گروه های تروریستی فعال در افغانستان منطقه را تهدید می کنند
علی شمخانی: گروه های تروریستی فعال در افغانستان منطقه را تهدید می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می گوید آمدن نیروهای خارجی در منطقه به رشد گروه های تروریستی کمک می کند و آنچه که افغانستان به آن رو به رو است مشکل مشترک ما است.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می گوید که افزایش تنش ها در کشورهای خاورمیانه میان توسط کشور خارجی به فعالیت سازمان های تروریستی کمک می کنند.

شمخانی در نشست امنیت منطقه‌ای افزود: ما باید کاملاً درک کنیم که ریشه های بد مانند تروریسم از کجا به وجود می آید، ما به خوبی می دانیم که نیروهای خارجی که منطقه می آیند، نه تنها به رشد تروریسم بلکه سلاح‌ها را نیز برای شان فراهم می کنند.

به باور او خاورمیانه شاید اتفاقات زیادی در سالها اخیر بوده است که امنیت و ثبات کشورهای منطقه را تهدید کرده است.

او گفت : "در منطقه ما، تروریسم و افراط گرایی، بدبختی ها ادامه می یابد و متأسفانه صلح و ثبات مشترک ما را در این منطقه تهدید می کند، ما چاره دیگری نداریم جز اینکه در این زمینه با هم کار و همکاری کنیم".

دیدار حمدالله محب با علی شمخانی دبیرشورای امنیت ملی ایران - اسپوتنیک افغانستان
دیدار حمدالله محب با علی شمخانی دبیرشورای امنیت ملی ایران

به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، بیش از 40 سال است که ایران مسائل افغانستان را با توجه خاص دنبال می کند، آنچه که افغانستان به آن رو به رو شده است، این مشکل مشترک کشورهای خاور میانه است.

او می افزاید: "متاسفانه نیروهایی «تروریستی» که از افغانستان صادر می شود، می توانند امنیت ما را تهدید کنند، این برای همه ما یک چالش بزرگ است. در این نشست ما قصد داریم به موارد و مسایل مختلف افغانستان بحث کنیم و تمام تفاوت های ظریف را در نظر بگیریم که چگونه می توانیم راه حلی برای این چالش ها بیابیم".

در اخیر آقای شمخانی اظهار داشت که تقویت امنیت افغانستان موجب تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد شد.

نشست امنیت منطقه‌ای روز گذشته در تهران برگزار شد در این نشست حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، نیکولای پاتروشف مشاور  امنیت ملی روسیه، هیئت های از چین، هند، تاجیکستان و ازبکستان اشتراک داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала