اینترنت موبایل به دلیل اعتراضات در دهلی نو قطع شد

© REUTERS / Adnan Abidiاینترنت موبایل به دلیل اعتراضات در دهلی نو قطع شد
اینترنت موبایل به دلیل اعتراضات در دهلی نو قطع شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتباطات و اینترنت موبایل روز پنجشنبه به‌طور موقت در مناطق مختلف پایتخت هند غیرفعال شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتباطات و اینترنت موبایل روز پنجشنبه به دلیل اعتراضات در منطاق پایتخت هند غیرفعال شده است.

شرکت مخابراتی Airtel می‌گوید که ارتباطات و اینترنت موبایل را در دهلی قدیم، در منطقه مرکزی شهر، در منطقه دروازه کشمیری و چند منطقه دیگر قطع کرده است و همچنان سایر شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز ارتباطات و اینترنت موبایل را قطع در این مناطق قطع می‌کنند.

به گفته کانال تلویزیونی NDTV، قطع ارتباطات و اینترنیت موبایل به دستور نهادهای دولتی صورت گرفته است که در آن ارتباطات صوتی و پیام‌های کوتاه به حالت تعلیق درآمده است.

این تصمیم به این دلیل صورت گرفته است که گروه‌های معترض علیه تصویب قانون شهروندی قصد داردند اعتراض کنند. با این حال پولیس در پایتخت هند مجوز برگزاری تظاهرات را صادر نکرد و ارتباطات برای جلوگیری از اعتراضات قطع شد.

عمران خان: میلیون‌ها مسلمان هند را ترک می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: میلیون‌ها مسلمان هند را ترک خواهند کرد

به گفته کانال‌های تلویزیونی محلی، در شماری از مناطق به‌ویژه در قلعه سرخ در دهلی اول، بازداشت افرادی که قصد راهپیمایی را دارند، آغاز شده است.

در 11 دسمبر، دولت هند قانون جدید شهروندی را تصویب کرد که براساس آن، بودائیان، مسیحیان، هندوها، جینز، پارسیس و سیك ها که از قبل از سال 2015 از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به این کشور آمدند می‌توانند شهروندی هند را بدست آورند.

پیش از این شرط دریافت تابعیت هندی اقامت 11 ساله در خاک این کشور بود ولی اینک مهاجرین خارجی تنها به شرط غیر مسلمان بودن و اقامت 6 ساله می توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

این سومین اقدامی است که حزب بی جی پی در دور جدید حکومت خود علیه مسلمانان اتخاذ کرده است و پیش از این نیز وقوع معضل کشمیر که با لغو قانون 370 آغاز شد باعث خشم مسلمانان هندی شده بود. هند بیش از 100 میلیون نفر مسلمان دارد ولی دولت مودی در تصمیمات اخیر خود تلاش زیادی برای به حاشیه کشاندن مسلمانان انجام داده است.

گفتنی است اخیرا دادگاه عالی هند در مورد جنجالی ترین پرونده تاریخ این کشور نیز تصمیم گرفته و زمین مسجد بابری را به هندوها تقدیم کرد. همچنان، در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات در غرب ایالت بنگال، عبور و مرور قطار‌ها در این ایالت به حالت تعلیق در آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала