وصل شدن ولایت پنجشیر به شبکه ملی برق

© Photo / FB/د افغانستان برښنا شرکتوصل شدن ولایت پنجشیر به شبکه ملی برق
وصل شدن ولایت پنجشیر به شبکه ملی برق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی پنجشیر وصل شدن پنجشیر به شبکه ملی برق را توسعه اقتصادی بیشتر در این ولایت خواند.

به گزارش اسپوتنیک، همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه در مراسم افتتاح برق ولایت پنجشیر امروز پنجشنبه تاریخ 19 دسمبر گفته است افتتاح برق ولایت پنجشیر و سب ستیشن سالنگ گام بزرگ در توسعه اقتصادی این دو ساحه خواهد داشت.
قیومی، گفت:»پالیسی حکومت افغانستان اینست که یک شبکۀ ملی برق مطابق به معیار های جهانی داشته باشیم تا نه تنها از نگاه تولید انرژی به خودکفائی برسیم بلکه بتوانیم به عنوان دهلیز انتقال انرژی، برق آسیای میانه را به آسیای جنوبی انتقال دهیم.»
وی افزود: "حکومت افغانستان گام های بلندی را در این راستا برداشته است و بسیار خرسندم که امروز ما شاهد افتتاح سب استیشن تونل سالنگ جنوبی هستیم، این شبکه 220 کیلوولت می باشد که توسط ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ آمریکا به ارزش بیش از 20 میلیون دالر امریکایی تمویل می گردد."
آقای قیومی نیز افزوده است که خوشبختانه به سلسلۀ اقدامات عملی خویش طی ماه های گذشته مؤفق شدیم که شش ولایت افغانستان را به شبکۀ ملی افغانستان وصل نماییم. پنجشیر هفتمین ولایتی است که طی مدت یک سال گذشته به شبکۀ سراسری ملی برق وصل می شود. از سویی هم، کمال‌الدین نظامی والی پنجشیر، نیز در این مراسم گفته است که وصل شدن پنجشیر به شبکه ملی برق سبب توسعه اقتصادی هر چه بیشتر این ولایت خواهد شد. در ادامه ابراز کرده است که مردم پنجشیر از رهبری برشنا و حکومت مبنی بر توجه خاص به برق ولایت پنجشیر سپاسگزار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала