Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پايان الكلاسيكوی جنجالی با تقسيم امتيازات؛ زيدان تاكتيک را برد اما بازی را نه !

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه نیوکمپ
ورزشگاه نیوکمپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در اولین ال‌کلاسیکوی فصل 20-19 با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، بالاخره انتظارها برای برگزاری ال کلاسیکو در دور رفت در لالیگا به پایان رسید و حالا بارسلونا در خانه خود پذیرای رئال مادرید خواهد بود. دو تیم 35 امتیازی جدول لالیگا در شرایطی به مصاف یکدیگر می روند که در ابتدا قرار بود این دیدار حدود 50 روز قبل برگزار شود، اما شلوغی های ایالت کاتالونیا در نهایت باعث تعویق این دیدار به امشب شد. نبرد دو تیم 35 امتیازی در صدر جدول لالیگا از اوج حساسیت برخوردار است.

در نیمه اول این دیدار هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند، در دقیقه دهم پاس رو به جلوی کروس و در ادامه پاس نمایشی ایسکو از بین پاهای پیکه عبور کرد و به بنزما رسید که شوت سرضربِ پای چپ او در دستان تراشتگن جای گرفت. در دقیقه 17جدی‌ترین حمله مسابقه را پیکه اجازه نداد تبدیل به گل شود. رئال با یک شروع مجدد سریع از روی کرنر و سانتر از سمت راست زمین در آستانه گلزنی با ضربه سر کاسمیرو قرار داشت که پیکه از روی خط دروازه توپ را بیرون کشید.

در دقیقه 21 نخستین کارت زرد مسابقه با خطای راکیتیچ روی ایسکو به هافبک میانی بارسا داده شد. در دقیقه 26کاسمیرو توپ برگشتی از محوطه جریمه بارسا را با شوت راه دور به گوشه دروازه فرستاد، اما ترشتگن با شیرجه بلند توپ را تبدیل به کرنر کرد.

در دقیقه 31 ارسال رو به جلوی آلبا را کورتوا با شیرجه بلند دفع کرد ولی در برگشت توپ به مسی رسید که شوت سرضرب او به سمت دروازه خالی رئال را راموس اجازه نداد تبدیل به گل شود. در همان دقیقه شوت نفسگیر و دیدنی فدریکو والورده از پشت محوطه جریمه با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه بارسلونا به بیرون رفت.

در دقیقه 41 پاس چیپ استثنایی و چشم‌نواز مسی به پشت مدافعان رئال نزدیک بود بارسلونا را به گل اول برساند ولی شوت بی‌دقت آلبا از کنار تیرک عمودی دروازه کورتوا عبور کرد.

 نیمه دوم این مسابقه بدون اینکه تغییری در ترکیب دو تیم داشته باشد، شروع شد. در دقیقه 55 اولین تعویض بازی را بارسلونا انجام داد؛ نسلون سمدو از ترکیب خارج و ویدال جانشین او شد. در همان دقیقه وعده‌ی تماشاگران بارسلونا برای سر دادن شعار استقلال طلبی کاتالونیا در نیو کمپ عملی شد و آنها با پرتاب توپ‌های رنگی به داخل زمین و در دست داشتن پرچم این ایالت، باعث شدند بازی دو دقیقه متوقف شود؛ صحنه‌هایی که تلویزیون اسپانیا به نمایش نگذاشت و نمایی هوایی از ورزشگاه نیو کمپ را نشان داد.

در دقیقه 59 گریزمان با استفاده از دست توپ را جلو برد و به مسی پاس داد، اما ضربه عجیبی که مسی نزد و سایه‌زنی داشت موجب شد تا مدافعان رئال توپ را دفع کنند. در همین دقیقه سوارز پس از ناکامی در شوت‌زنی، در محوطه جریمه رئال در برخورد با راموس نقش بر زمین شد که هرناندز اعتقادی به گرفتن پنالتی نداشت.

در دقیقه 66 بالاخره هرناندز اولین کارت زرد خود را به رئالی‌ها داد و این بار کاسمیرو را به دلیل خطا روی سوارز جریمه کرد. در دقیقه 67 مسی نتوانست کاشته‌های معروف خود را بزند و ضربه ایستگاهی راه دور او به دیوار دفاعی بازیکنان رئال برخورد کرد.

در دقیقه 72 مندی با فرار از پشت مدافعان بارسلونا صاحب توپ شد که پاس در عرض او به مقابل دروازه بارسلونا را گرت بیل با ضربه تک‌ضرب پای راست تبدیل به گل کرد ولی کمک داور اول با بالا بردن پرچم، آفساید مندی را گرفت که تصمیم فوق‌العاده او بعد از لحظاتی به تایید کمک داوران ویدئویی هم رسید.

دقیقه 80: دو تعویض همزمان در ترکیب رئال انجام شد؛ ایسکو و والورده به ترتیب جای خود را به رودریگو و مودریچ دادند. در دقیقه 82 آنسو فاتی 17 ساله به جای گریزمان در ترکیب بارسلونا قرار گرفت.

در دقیقه 89 ضد حمله سریع بارسا را ویدال با عوض کردن منطقه بازی از سمت راست به چپ زمین تبدیل به یک فرصت جدی کرد که پاس در عمق فاتی و شوت بی‌دقت سوارز به دو مدافع رئال برخورد داشت و تبدیل به گل نشد.

تا به ویسل پایان بازی اتفاق خاص دیگری رخ نداد و بازی با نتیجه بدون گل مساوی و تقسیم امتیازات رضایت دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала