پوتین: روسیه هم با فائز سراج و هم با خلیفه حفتر در تماس است

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اظهار داشته است که روسیه هم با فائز سراج، رئیس دولت "وفاق ملی" لیبیا و هم با خلیفه حفتر، قوماندان قوای مسلح لیبیا در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود (2019) گفت:" البته از اوضاع مطلع هستیم، می دانیم که کشورهای مختلف روابط با هر دو طرف مخالف را حفظ می کنند و سطح این روابط متفاوت است. روسیه هم با فائز سراج و هم با حفتر در ارتباط است. ما درک می کنیم که این مسئله بسیار حاد است، و شما آنان را که اوضاع را به این وضع رسانده اند خوب می شناسید."

نیروهای نطامی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه آمادگی جنگ در لیبیا را می گیرد

وی در راستای اینکه طرفین درگیری در لیبیا باید به توافق برسند که چه کسی و چگونه کشور را باید اداره کند و این مسئله از جمله موضوعاتی است که با شرکای اروپایی و ترکی مورد بحث قرار خواهد گرفت، پوتین خاطر نشان کرد:"فعلاً تعیین اینکه حق با چه کسی است و مقصر کیست، بسیار دشوار است، اما به نظر ما، صحیح ترین راه حل این است که بین طرفین درگیری راه حلی پیدا شود، که بتواند به درگیری های نظامی متوقف و توافق شود که چه کسی، چگونه و در چهارچوب چه اختیاراتی کشور را اداره خواهد کرد. به نظر من در خود لیبیا هم با این موافق هستند."

رئیس جمهور روسیه در همین خصوص اظهار داشت: "من در این مورد به تازگی با صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه تلیفونی گفتگو کردم، ما با رئیس جمهور اردوغان هم دراین باره صحبت کردیم. هیات نمایندگان ترکیه در روزهای آینده به مسکو می آیند که روی این مساله گفتگو کنند. امیدوارم که بتوانیم به راه حل قابل قبول برای مردم لیبیا دست یابیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала