Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تاکومی، نخستین بازیکن آسیایی تاریخ لیورپول لقب گرفت

© Sputnik / Михаил Киреев /  مراجعه به بانک تصاویر تیم فوتبال لیورپول Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК "Ливерпуль" - ФК "Челси"
تیم فوتبال لیورپول   Футбол. Суперкубок УЕФА. Матч ФК Ливерпуль - ФК Челси - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاکومی مینامینو، هافبک جدید لیورپول به عنوان نخستین بازیکن آسیایی این باشگاه لقب گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، تاکومی مینامینو بازیکن 24 ساله جاپانی تیم فوتبال سالزبورگ اتریش با عقد قراردادی چهارنیم ساله و با قیمت 7.25 میلیون پوند، به عضویت باشگاه لیورپول درآمد تا نخستین بازیکن آسیایی این تیم شود. باشگاه لیورپول اعلام کرد که او پس از اینکه با مدیران باشگاه به توافقات شخصی رسید و آزمایش‌های پزشکی او روز گذشته موفقانه انجام شده است.

لیورپول - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
رسمی؛ تاکومی به لیورپول پیوست

تاکومی در پیوند به انتقالش به لیورپول گفت:«رویای من بود که بازیکن لیورپول شوم و اکنون خیلی هیجان‌زده‌ام که این رویا محقق شد. بازی در لیگ برتر انگلیس که بالاترین سطح را در لیگ‌های جهان دارد، یکی از اهداف من بود. من به این موضوع فکر می‌کردم که اگر به عنوان یک فوتبالیست پیشرفت کنم، روزی می‌توانم در لیگ برتر انگلیس بازی کنم، اما هیچوقت فکر نمی‌کردم که بتوانم در لیورپول بازی کنم و واقعاً از این بابت خوشحالم».

این هافبک سامورایی در سالزبورگ دو بار با لیورپول در گروه E لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد که یک بار در آنفیلد، دروازه شاگردان یورگن کلوپ را باز کرد. مینامینو به مدت پنج سال در سالزبورگ بازی کرد و در 199 بازی با پیراهن این تیم، 34 گل به ثمر رساند. او که 22 بازی و 11 گل ملی در کارنامه دارد، در لیورپول شماره 18 را می‌پوشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала