توییتر 6 هزار حساب کاربری عربستان سعودی را حذف کرد

© AP Photo / Matt Rourke, File توییتر 6 هزار حساب کاربری از عربستان سعودی را حذف کرد
 توییتر 6 هزار حساب کاربری از عربستان سعودی را حذف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توئیتر حساب های مجازی که توسط دولت عربستان برای انتشار خارج از قاعده توئیت ها درست شده و مورد استفاده برنامه ریزی شده قرار می گرفته حذف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، توییتر جمعه (10 دسامبر) اعلام کرد که شمار زیادی از حساب‌های متعلق به سعودی‌ها را توییتر تعلیق کرده است.

این شرکت گزارش داد که 6 هزار حساب توییتری را از جمله 88 هزار حساب اسپم، به دلیل اینکه این حساب‌ها بخشی از فرآیند اطلاعاتی جهت حمایت دولت و مقامات عربستان سعودی بود، تعلیق کرده است.

در بیانیه توییتر آمده است:‌ «این حساب‌ها، پیام‌ها و مطالبی را که در حمایت از مقامات سعودی بود، از طریق مبالغه در بازنشر، لایک و پاسخ دادن به این پیام‌ها تبلیغ می‌کردند».

توییتر پیش از این نیز، 4 هزار هزار حساب کاربری متعلق به امارات عربی متحده و مصر را به دلیل حمله رسانه‌ای به سایر کشورها حذف یا تعلیق کرده بود.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته مرکزی تحت عنوان «اعتدال» را تأسیس کرد و مدعی است که این مرکز در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کند، با این حال، استخدام خیل زیادی کارمند در این مرکز، گمانه‌زنی‌ها را در باره اینکه این مرکز بیشتر در راستای تبلیغ سعودی‌ها در فضای مجازی به ویژه توییتر است، بیشتر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала