چرا زمری پیکان تاکنون بازداشت نشده است؟

© Photo / moiچرا زمری پیکان تاکنون بازداشت نشده است؟
چرا زمری پیکان تاکنون بازداشت نشده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت چهار روز از دستور رئیس جمهورغنی به وزارت داخله برای بازداشت زمری پیکان، او تاکنون بازداشت نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رئیس جمهور غنی روز یکشنبه، در نشست سالانه مبارزه با فساد، به سرپرست وزارت داخله دستور داد تا زمری پیکان را بازداشت کنند: "جناب وزیر صاحب داخله! امر است برای تان به زودترین فرصت باید عملی شود. ما تحمل این را نداریم که مرکز عدلی و قضایی امر کند و اجرا نشود".

دستور غنی: جنرال زمری پیکان هرچه عاجل باید دستگیر شود - اسپوتنیک افغانستان
دستور غنی: جنرال زمری پیکان هرچه عاجل باید دستگیر شود

زمری پیکان، فرمانده پیشین پولیس امن و نظم عامه بود، او در سال 1396 به جرم سو استفاده از صلاحیت های و نیز قتل یک افسر پولیس به هشت سال و شش ماه زندان محکوم شد.

دواخان مینه‌پال، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور امروز نیز تأکید کرد که باید مجرما بازداشت شوند: "پولیس، مسؤولیت تنفیذ قانون را دارد. هرکسی که به محکوم به جزا می‌شود، پولیس مکلف و مسؤول است که آن‌ها را به پنجه قانون بسپارد".

به شمول زمری پیکان، مقام های پشین به شمول شماری از نمایندگان مجلس نیز از سوی لی و قضایی به جرم‌های گونه‌گون به زندان محکوم شده اند ولی تاکنون هیچ یک بازداشت نشده اند.

ویس احمد برمک، وزیر پیشین امور داخله دربارۀ عدم بازداشت این مجرمان چین می‌گوید: "پولیس در طول تقریبأ هژده سال گذشته، باید این را اعتراف کنیم که، با آن توقع که سر اردو کار شد، سر پولیس بخاطر مسلکی سازی شان نشد که قانون‌مند و معیاری باشد ما واقعأ نداریم چنین پولیس".

زمری پیکان به هشت و نیم سال زندان محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
زمری پیکان به هشت و نیم سال زندان محکوم شد

در همین وزارت داخله کشور نیز به تمام بخش ها دستور داده است که تا زمری پیکان را بازداشت کنند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت امور داخله در این باره گفت: "به منظور شناسایی زودتر محل بود وباش آن‌ها، ما همکاری ریاست محترم امنیت ملی افغانستان را نیز خواسته ایم".

حکومت افغانستان از پیکار با فساد اداری سخن می زند اما در ماه های اخیر بارها مقام‌هایی امریکایی ناخشنودی شان اعلام کرده اند، حتا سفیر امریکا در کابل نیز چهار روز گذشته از احتمال قطع کمک های واشنگتن به افغانستان هشدار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала