توزیع پول مجانی در اروپا

© Fotolia / Alexander Rathsتوزیع پول مجانی در اروپا
توزیع پول مجانی در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پول مجانی در اروپا به کسانی توزیع می گردد که به آن نیاز دارند تا پول را مصرف کنند، اقتصاد کشور و جهان را از رکود نجات دهند.

اسپوتنیک به نقل از لنت. رو، طبق پیش بینی ایو بونزون مدیر بانک سرمایه گذاری سوئیسی جولیوس بائر ، ده سال آینده اقتصاد جهانی - دوران سبسایدی "پول های هلیکوپتری"  خواهد بود. این طرح گویندگی از توزیع پول مجانی به کسانی می کند که به پول نیاز دارند.

اردوغان: به جای دالر از پول ملی استفاده کنید - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: به جای دالر از پول ملی استفاده کنید

در پیش بینی روند طویل المدت برای سال های 2020-2029 آمده است که کندی مداوم رشد اقتصادی جهانی ، بانک های مرکزی سراسر جهان ، منجمله اروپا  را مجبور خواهد کرد تا دست به چنین اقدام برای رفع رکود اقتصاد بزنند.

به گفته بنزون ، سیاست وام پولی فعلی به حد نهائی خود رسیده است ، وام فیصدی صفر و حتی زیر صفر مشکل را حل نمی کند و تخصیص بودجه به بخش های مالی ("کاهش کمی") دیگر مؤثر نیست.

بانکدار سرمایه گذاری معتقد هست که تنظیم کنندگان به صدور یکبار پرداخت پول به همه شهروندان شروع می کنند تا از این طریق رشد تقاضا خرید کالا را تحریک نماید. اتخاذ تدابیر مانند "مالیات منفی" می تواند به توان خرید افراد با عایدات کم کمک نماید.

 پدری کودکش را فروخت و پول آن را بالای دختران خرج کرد  - اسپوتنیک افغانستان
پدری کودکش را فروخت و پول آن را بالای دختران خرج کرد

ایده سبسایدی"پول های هلیکوپتری" توسط میلتون فریدمن ، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1969 مطرح شد. وی یک نمونه فرضی را پیشنهاد کرد ، هنگامی که پول از هلیکوپتر پراکنده می شود و کسانی که آنها را جمع می کنند، میروند و خریداری می کنند. این روند باعث رشد اقتصاد می گردد.

بنزون ​​با اظهار نظر در مورد گزارش خود، خاطرنشان كرد كه شهروندان باید پول مورد نیاز خود را بدون در نظرداشت عایدات دریافت كنند. به عباره دیگر، در این صورت شهروندان کم عاید پول بیشتر را بدست می آورند و، این مساله به نیازها و وضعیت اقتصاد بستگی ندارد.

در سال 2016 ، ری دالیو ، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری Bridgewater ، از انتقال قریب الوقوع به مفهوم "پولهای هلیکوپتری" هشدار داد. در این پاییز ، وی علت رشد نابرابری را دسترسی آسان به پول اضافی برای ثروتمندان خواند. به عقیده وی ، سیاست پولی فعلی به ثروتمندان دسترسی نامحدود پول را می دهد و به کسانی که فاقد بودجه هستند ، خسارات ناشی از سرمایه گذاری را می پردازند .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала