ترامپ: تشریفات استیضاح من برای مجلس سنا را آماده کنید

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ: تشریفات استیضاح من برای مجلس سنا را آماده کنید
ترامپ: تشریفات استیضاح من برای مجلس سنا را آماده کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار آغاز فوری تشریفات استیضاح اش در مجلس سنای این کشور شد.
مجلس نمایندگان امریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد  - اسپوتنیک افغانستان
مجلس نمایندگان امریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در صفحه تویترش نوشت:- "پس از آن که  دموکرات ها دادرسی شایسته ای را برای من در مجلس نمایندگان تأمین نکرد و آن نشست را بدون حقوقدانان، بدون شاهدان و بدون هیچ چیزی برگزار کردند، حالا می خواهند به سنا دستور دهند، که چگونه این روند را برگزار کند. در کل دموکرات ها دارای هیچ شاهد و مدرکی درباره هیچ چیزی نیستند و چنین مدارکی را هیچ گاه به دست نخواهند آورند. آنها می خواهند از این وضع خلاص شوند".

ترامپ یادآور شد، که هیچکدام از جمهوری خواهان از استیضاح وی پشتیبانی نکرده است که نشانگر وحدت بی پیشینه ای در بین هم حزبی های وی است.

رئیس جمهور امریکا افزود:- "دموکرات ها دارای چنان مدرک های بدی در این قضیه هستند که حتی نمی خواهند به دادگاه بروند".

چارچوب و زمان استیضاح ترامپ در مجلس سنا هنوز مشخص نشده است، اما در همین حال، میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان، روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: مجلس سنای کنگره از تعطیلات کریسمس در تاریخ 6 جنوری باز خواهد گشت و پیش از این زمان رای گیری در نظر گرفته نشده است.

یادآوری می کنیم، که روز چهارشنبه، دموکرات ها در مجلس نمایندگان استیضاح ترامپ را در دو مورد اعلام کردند. این پرونده باید به مجلس سنا ارسال شود ، جایی که بیشتری جمهوری خواهان قصد تبرئه رئیس جمهور ایالات متحده را دارند.

در عین زمان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، هنوز رسماً پرونده را به مجلس سنا منتقل نکرده است و گروه نمایندگان متهم کننده ترامپ در مجلس سنا را تعیین نکرده است. این به عنوان روشی برای اعمال فشار بر جمهوری خواهان با هدف موافقت با خواسته های دموکرات ها درباره چارچوب استیضاح ترامپ ارزیابی  می شود.

مجلس نمایندگان امریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» رای داد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری امریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала